diumenge, 26 d’octubre del 2008

PASSEJADA PER VIC

Avui, ens aixequem mes descansats, serà per l'hora de més que em dormit? Ahir, varem decidir que aniríem a fer un tom per Vic, i dit i fet, agafem el cotxe i enfilem la C-17, ens dirigim cap allí, arribem, deixem el cotxe a la plaça del Mil·lenari agafem el carrer de Gurb i sense deixar-lo, anem a espetegar a la Plaça Major, crec
Plaça Major de Vic
que es la Plaça Major mes televisiva de tot Catalunya. Enfilem cap a la plaça de la Pietat on, apart de l'església del mateix nom, es troben també les restes del temple roma i del Castell dels Montcada. un cop aquí, decidim anar cap el carrer Ciutat on
Temple Roma de Vic
es troba el Punt d'Informació Municipal, recollim un fulletó amb un itinerari per els llocs mes interessants de veure.
Passem per la casa natal del patró de la ciutat St. Miquel dels Sants amb una capella construïda el 1779, any de la seva beatificació, anem seguint l'itinerari
interior de la Capella en honor de Sant Miquel dels Sants
recomanat contemplant façanes, patis i carrers, trobant a cada racó, una església, esglesiola, una capella........, restes d'un passat marcat per una gran religiositat. A mitat mes o menys del recorregut, arribem a la Plaça de la Catedral on es barregen diferents estils que van del romànica al neoclàssic, al interior, destaquen el murals pintats per Josep Mª Sert. un cop visitada, ens assentem en una
Catedral de Vic, campanar
terrassa a la mateixa plaça a prendre un refrigeri, seguim el camí marcat, que ens porta can la Rambla del Bisbat, on trobem el Pont de Queralt, pont d'origen romànic per on passava el antic camí cap a Barcelona.
Pont de Queralt al antic Camí de Barcelona
Continuem el recorregut anat a buscar la Rambla dels Montcada, on es poden veure restes de la muralla que va fer construir en Pere III durant el segle XIV, acabem el recorregut per el barri vell i per carrers ja mes moderns, ens dirigim a buscar el cotxe, l'agafem i enfilem cap a Martorelles, amb l'idea de parar a dinar en algun poble pel camí. Parem a Centelles, avui es dia de mercat, volíem aprofitar per donar un vol pel centre però esta tot ple de parades, fem el vol igualment, però mirant parades, trobem un lloc per dinar, ho fem i un cop la panxa plena, agafem el cotxe i cap a casa. A la tarda volem anar a veure l'exposició de quadres del concurs de pintura rapida que organitza l'Associació de Veïns Sant Joaquim.