diumenge, 12 d’octubre del 2008

CAP DE SETMANA - PRIMER DIA

La visita d'uns amics de València, ens ha ofert un cap de setmana diferent, mogut e intens, aprofitant el pont del 9 d'octubre, han vingut a que els ensenyem Barcelona, especialment tot el relacionat amb Gaudi, ja que són uns enamorats de la seva obra, i ja de passada alguna cosa mes, així que ens asseiem a planificar i ens queda un cap de setmana mes o menys així, 1er. dia recorregut per Barcelona, 2on. dia, Montserrat i la Colònia Güell, 3er. dia Parc Güell i Montjuïc i si ens queda algun espai vuit ja improvisarem sobre la marxa. Com la camara fotogràfica que porten, es millor que la meva, decidim que ell, farà les fotos i me les passara.
Ens aixequem el 1er dia i desprès d'arreglar-nos i desdejunar, sortim de casa, agafem el cotxe fins a la estació de Renfe de Mollet, agafem el tren fins a Clot i allí, prenem el metre fins a Passeig de Gracia, una vegada allí, decidim començar el recorregut per la Sagrada Família, cap allí ens dirigim, en arribar, ens trobem amb una munió de gent que fa molt difícil poder contemplar res amb un mínim de llibertat, entre això i les bastides, grues i xarxes, és difícil fer alguna foto mig decent.

A continuació ens dirigim cap a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, obra de Lluís Domènec i Montaner, recorrem els seus jardins i part dels seus pavellons i en sortir anem en direcció a la
Diagonal per començar el recorregut, de camí cap allí, ens topem amb la façana del Palau del Baró de Quadras, seu de la Casa Àsia, ens acostem a la Casa dels Punxes obra de Puig i Cadafalc,

ja en Passeig de Gracia, iniciem el recorregut per la Pedrera, una de les obres de l'insigne Antoni Gaudi,continuem per la Casa Batllo, també d'Antoni Gaudi, al seu costat, la Casa Atmatller, de Puig i Cadafalc, té la seva façana completament tapada per lones, suposo que a causa de

alguna restauració. Seguim baixant i en arribar a Aragó, ens desviem un mica per a fotografiar la façana de la Fundació Tàpies, seguim Passeig de Gràcia abaix fins arribar a Plaça Catalunya, allí, els amics entren al Hard Rock Cafè, ja que volen comprar unes samarretes, una vegada realitzada la compra, ens endinsem en la riuada
humana que circula per Les Rambles, anem descendint contemplant els quioscos, les estàtues humanes, la gent en les terrasses.......fem un volt pel Mercat de la Boqueria, hi ha parades que semblen obres d'art pel seu colorit, seguim baixant fins

a arribar al Gran Teatre del Liceu, des de allí, ens dirigim a la Plaça Reial i pel carrer de Ferran ens anem acostant fins a la Plaça Sant Jaume.
De la plaça Sant Jaume, ens dirigim cap a la plaça Nova pel carrer del Bisbe, a l'arribar a la plaça ................el gran desengany, tota la façana de la Catedral esta tapada per una gegantesca lona amb propaganda del banc de santander.............bé esta el mecenatge però fins a aquests extrems!!!! del cabreig, vam passar de pagar per a entrar a veure el claustre i demés dependències, així que vorejant les restes de les muralles , anem a sortir a la plaça del Sots-Tinent Navarro i de allí, Pau Claris abaix, fins arribar a Correus. Seguim pel passeig de Colon fins al portal de la Pau, emprenem la pujada per les Rambles, fins a trobar de nou el Carrer de Ferran, allí fem un alt per a reposar forces,.Un cop reposades les forces emprenem de nou la marxa i "callejeando" pels carrers que hi ha pel darrera de l'ajuntament, anem a sortir a la Plaça del Rei, allí ens trobem que un music rondaire esta tocant un instrument de vent amb una qualitat mes que acceptable i l'encant de la plaça juntament amb el so de l'instrument, ens oferix una sensació

inoblidable. Amb pesar seguim la marxa i trèiem cap a Pau Claris, una vegada allí, tirem pel carrer de l'Argenteria per anar a buscar Santa Maria del Mar i....................oh meravella, no hi ha grues, no hi ha lones, s'aprecia en tot

la seva esplendor!!, la visitem amb deteniment i al sortir, passem pel Fossar de les Moreres i anem a sortir al carrer Montcada, el qual seguim en sentit muntanya atura'n-nos aquí i allà a contemplan aquesta façana, aquest arc, aquell pati........passem per davant del Museu Picassó i anem a sortir al mercat de Santa Caterina.De Santa Caterina anem cap a Sant Pere mes Baix desprès a Sant Pere mes Alt i allí, ens delectem contemplant el Palau de la Musica, un altre obra de l'arquitecte barcelonès Lluís Domenec i Montaner, seu del Orfeó Català. Ja esta

enfosquint i podem apreciar els efectes de la il·luminació, gairebé donem per acabada la visita, però decidim acostar-nos fins al Arc del Triomf amb l'esperança que aquest, estigui il·luminat, però no, així que agafem el metre fins a Clot i allí, el tren fins a Mollet, cotxe i cap a casa que per avui, ja esta bé.