divendres, 17 d’octubre del 2008

VILANOVA DEL VALLES-TURÓ DE CELLECS-VILANOVA DEL VALLES

Divendres 6,30 a.m. sona el despertador, avui, desdejuno veien que el protagonista de la campanya electoral del USA, es un lampista.......mira, com aquí, aquí treballa'n de valent a les campanyes "los fontaneros" bo, agafo el cotxe i enfilo cap a Vilanova del Vallès avui, he planejat pujar al Turo de Cellecs. Cellecs, amb els seus 533 m; junt amb Sant Mateu i La Conreria son els eixos del Parc de la Serralada Litoral i es l'únic que em falta per visitar.

Arribo a la urbanització La Pineda, deixo el cotxe a la cantonada dels carrers Margarida i Camí de Cal Sereno, al costat d'una zona de jocs per infants, encara es fosc i en lloc de tirar pel camí de Cal sereno, tiro Margarida amunt............això em representa fer una petita volta i anar a agafar-lo una mica mes endavant, es un carrer asfaltat, però a la dreta ja es bosc, no es com anar pel mig de una urbanització. Vaig seguin-lo, tot fent siga-sagues fins que arriba pràcticament a les portes de una granja, cosa que ja fa una estona que es nota per un cert............ olore't.

Aquí, agafo un camí que surt per la esquerra, segueixo endavant, al poc tros, deixo un altre que em surt per la esquerra i continuo pel dret, als poc metres, en torno a deixar un altre que també surt per la esquerra i desprès, dos mes, però ara, per la dreta, el camí, es costerut, de quant en quant, paro i prenc alè ja soc casi dalt de tot, en un encreuament de quatre camins, agafo el de l'esquerra i als pocs metres,

trobo l'entrada al corriol que porta dalt el turo, no esta senyalat, així que es fàcil despistar-se, sort que a casa he fet la ruta i l'he carregat a la PDA, enfilo el corriol, ahir, per la tarda/nit va ploure de valent, així que esta tot moll, i com el corriol es estret i ple de vegetació, em poso tota la roba plena d'aigua.
Començo a trobar munts de pedres com si algú hagués enderrocat una paret llarga, continuo una mica mes endavant i ja trobo les restes de alguna que altre pared de lo que sembla va ésser un poblat de la tribu dels laietans, semble que de dimensions

considerables, estic tot xop, i fa molta humitat aquí dalt, tot es ple de vegetació, llàstima que es deixi perdre una cosa així, bo, com el de Sant Miquel, o com el de Castellruf........i tants d'altres que desconec i segur i son, quina diferencia amb el de Les Maleses, i ja no diguem del Puig Castellar.
Torno en darrere i surto al camí ample, que prenc en sentit contrari al que he

portat, passo per sota la torre de guaita del Turo Mataró, dita de Cellecs , ara ja comença una davallada lenta, però in-parable per camins amb trossos amb forts reguerots deixats pel aigua, altres trossos, plens de pedres i roques, de fet, estem en un terreny ric en afloraments granítics, dalt de Cellecs, a la part que dona mes cap el Maresme, semble ser que es plena de llocs on es practica la escalada. passo

per davant la Cabana del Moro o Dolmen de Cellecs, al cap d'una estona, tinc que agafar un corriol que surt per l'esquerra, però segueixo una mica mes per visitar El Plat de Moli, que esta una mica mes endavant, un cop visitat, torno cap darrere i agafo el corriol que va fent camí cap baix, arribo a la Pedra de les Orenetes,

aflorament granític de grans dimensions amb la particularitat que mostra les possiblement úniques pintures rupestres sobre granit de Catalunya, apart de alguna pintura "rupestre" de algun brètol del segle XX.
Segueixo el camí cap abaix i arribo a les primeres cases de La Pineda, se que per aquí, hi han dos o tres monuments megalítics mes, però després de donar alguna volta, soc incapaç de trobar-los, com ja es fa tard, tiro cap on he deixat el cotxe, l'agafo i cap a casa, ara toca dutxa, menjar i cap a treballar.

Vilanova del Valles-Cellecs_Vilanova del Valles (fes clik a la foto i les veuràs totes)

1. Moltes felicitats per la descripció de la ruta, jo fa un temps que la vull fer:)