Pàgines

dilluns, 10 de novembre del 2008

VALLROMANES-SANT MATEU-VALLROMANES

Dilluns, 6,00 h. sona el despertador, em llevo , avui, desdejuno amb un reguitzell de males noticies, dos soldats morts a l'Afganistan, 29 morts a les carreteres aquest cap de setmana, entre ells un ciclista a Castellar, així que no hi posaré el toc d'ironia que acostumo a posar. Avui, tinc pensat pujar a Sant Mateu sortint de Vallromanes, aprofitant per visitar algunes de les fonts del terme i la Roca Foradada.

església de Sant Vicenç de Vallromanes
Agafo el cotxe i enfilo cap Vallromanes, arribo i aparco a la plaça de l'església, comença a clarejar, aprofito i faig unes fotos a l'església sortint de la foscor de la nit, agafo l'Av. de Vilassar de Dalt i començo a caminar allunyant-me de la plaça. Abans de arribar a l'urbanització de Can Tàvec, agafo un camí de terra que surt cap l'esquerra, de seguida trobo un altre que per l'esquerra, porta a Can Palauet i a la seva font, m'hi endinso i al arribar, trobo la font i la bassa, però seques i mig

font de Can Palauet
derruïdes, tal com la casa mateixa, torno enrere i continuo per la pista que puja cap a Cal Cabrit, abans d'arribar-hi, giro cap l'esquerra per un altre camí de terra que en uns 500 m., em deixa al capdamunt del turó, allí en una clariana cerco el corriol mig emboscat que porta a la Roca Foradada, el lloc, entre la foscor pròpia de l'hora i que es troba ficat dintre el bosc, esta casi en penombra, tiro de flaix i puc fer alguna foto, el lloc em traspassa la sensació de tranquil·litat i pau que em transmeten els llocs relacionats amb les cultures megalítiques.
La Roca Foradada
Segueixo la ruta i en uns pocs metres, em trobo a la part mes elevada de l'urbanització de Can Tavec, baixo pel carrer de la Mare de Deu de Montserrat i en un revol, agafo una petita escala que trobo a l'esquerra, segueixo el corriol, que em porta al Ptge. ... de la Mare de Deu dels Dolors i d'aquest, altre cop vaig a sortir a la Av. de Vilassar de Dalt, m'incorporo a aquesta i em vaig allunyant del poble, l'asfalt, deixa pas a una pista ample de terra, seguin-la vaig passant per diverses masies, Can Sala Xic, Can Viló, Can Fuster, Can Martí de Dalt, fins arribar a
corriol que surt del davant de Can Gurgui
Can Gurguí, davant mateix de la casa, surt un corriol, bé mes que corriol es un trenca cames, que en una pronunciada pujada va a sortir a Les Planes de Sant Mateu a tocar de la masia de Can Riera, segueixo fins arribar a l'ermita i la masoveria de Sant Mateu.
ermita de Sant Mateu
El vent, aquí dalt estant, bufa fresquet, així que faigs unes fotos i enfilo el camí que passa pel darrera de l'ermita, torno a trobar les marques del Meridià verd que ja em vaig trobar dies enrere per els voltants de La Roca, segueixo caminant i arribo a la Font de Sant Mateu, paro una mica, lo just per menjar dues mandarines i fer un traguet d'aigua, torno a agafar la ruta fins a sortir altre cop davant de Can Riera, a partir d'aquí desfaig el tram que he fet al pujar fins anar a sortir altre cop davant de Can Gurguí, segueixo cap l'esquerra i en pocs metres passo per la Font de Can Gurgui, a diferencia de la de Sant Mateu, d'aquesta surt un rajolí d'aigua,
font de Can Gurgui
tiro cap abaix fins que m'adono que no era la pista que volia agafar, torno enrere uns metres i agafo la que em surt per l'esquerra, la segueixo fins que davant de Can Bórrec, giro a la dreta i per un corriol mig amagat, baixo a buscar el Torrent de l'Agutzil, aquí començo a trobar restes de l'arquitectura pel
viaducte, al Torrent de Ca l'Agutzil
aprofitament del aigua, mines, basses, aqüeductes, passeres per travessar el torrent.........., vaig resseguint el torrent, a l'alçada de Can Lairet, trobo la
font de Santa Anna
Font de Santa Anna, la visito i segueixo baixant, uns metres mes endavant i després de creuar el torrent per una passera de fusta, em surt al pas la Font de Sant Joaquim, visita de rigor, un cop vista, enfilo cap dalt a trobar el sender que passa pel davant de Ca l'Agutzil.
font de Sant Joaquim
Ara ja es tracta d'anar seguint la pista ample de terra, que en una suau baixada, em va encaminat a Vallromanes, poc després de passar per Can Sala Gros, la pista es transforma en un agradable passeig, a la dreta la llera seca del torrent, que ja s'ha convertit en la Riera de Vallromanes, a l'esquerra, una plantació de plàtans d'ombra, al cap d'una estona, el plàtans, passant a ma dreta i l'esquerra s' omple de un bosquet d'alzines, pocs metres mes endavant, la riera ja s'urbanitza, segueixo fins a trobar la plaça de l'església, agafo el cotxe i cap Martorelles.

Vallromanes-Sant Mateu-Vallromanes
(fes clik a la foto i les veuras totes)

1 comentari:

  1. Resposta al problema amb el núvol d'etiquetes:

    Suposo que has marcat la casella dels widgets, en tot cas, segueix el tutorial d'aquesta pàgina:

    http://elescaparatederosa.blogspot.com/2008/09/nube-de-etiquetas-en-movimiento_23.html

    és possible que el codi que vaig posar jo tingui algun error, el revisaré. gràcies per tot!


    Salut!

    ResponElimina