dimecres, 2 de març del 2016

PREVIA A LA CAMINADA DE FEBRER DE SENDERISTES LES RODANES, (Serra, Sierro, vertex Rebalsadors, Mirador, Serra)

Lloc inici caminada: Davant Ajuntament, Serra, camp del Túria, País Valencià
Caminants: Miguel i Francesc
Data: 28-01-2016
Hora d’inici caminada: 07:47:19
Alçada Màxima assolida: 797,5 m
Desnivell màxim: 474,5 m
Guany: 474,5 m
Distancia recorreguda: 16.800 m
Velocitat mitjana: 2,59 km/h (sense descomptar parades).
Velocitat mitjana en moviment: 3,24 km/h
Creu del Sierro
Com a norma no puge les prèvies, en aquesta ocasió i com no vaig poder participar en l'oficial, faré una xicoteta excepció. Dimarts 26 em truca Porrina i em comenta de fer la prèvia a l'eixida de febrer, com no tinc cap compromís, diem en fer-la dijous, quedem al lloc habitual a les 7, puntuals com sempre ens trobem, pugem al cotxe i ens dirigim a trobar Serra, arribem, deixem el vehicle a l'aparcament que es troba davant de l'Ajuntament i donem inici a la caminada, quan passen dos minuts de tres quarts de huit.
creu i refugi del Sierro
Comencem caminat per la CV-330 en direcció a Torres Torres, fets un poquet més d'1,8 km, i en un pronunciat revolt, deixem la carretera i ens endinsem en el Barranc dels Tramussos passant pel bonic racó que crea la Font del Marianet. 1,2 km mes i deixem el barranc per iniciar la pujada al primer pic, el Sierro u Oronet, tot un seguit de revolts fan que la pronunciada pujada siga de millor fer, fets uns 2,5 km mes, arribem dalt del cim, ací ens prenen un curt descans mentre gaudim de les vistes i fem visita al refugi que es troba als peus de la famosa creu del Sierro.
Rebalsadors
 Iniciem la baixada ara per una senda estreta i amb forta pendent que ens porta altre colp al barranc, el creuem i donem inici a la pujada per la vessant de Rebalsadors, a resguard d'un antic corral restaurat parem a fer el mos, enllestit, continuem la pujada que en algun moment supera pendents del 20%. Lògicament Porrina arriba dalt el vèrtex més prompte que jo, arribe i després de recuperar-me un poquet ens fem unes fotos al vèrtex geodèsic. Ací ja portem fets 9,4 km en total, ara caminem pel Camí de Rebalsadors que creua l'altiplà i fets 1,8 km mes, arribem la Nevera de Rebalsadors.
Mirador de Mireia, al fons, monestir de Porta Coeli
Vist el lloc tornem al camí ara en direcció al Mirador de Mireia on arribem fet 1,0 km, més fotos i gaudir de les vistes i per una senda estreta, costeruda i amb molta pedra solta, iniciem una rapida davallada que ens porta a entrar a Serra pel carrer de La Pobleta, ara es tracta de creuar el poble fins a arribar a on deixat el vehicle no sense abans refrescar-nos un poquet per dintre. Arribem al cotxe donant per acabada la caminada fets un total de 16,8 km, pugem i ja ens dirigim envers Vilamarxant on arribem sense cap contratemps.
Mirador de Mireia
P.D. Les fotos son fetes amb el mòbil i l'objectiu  no era gaire net, resultat, a la vista esta.