diumenge, 10 de juliol del 2011

CALDES DE MONTBUI.GORG DE LES ELIES-SANTA Mª DEL GRAU-SANT SEBASTIA DE MONTMAJOR-PIC DEL VENT-CALDES DE MOTBUI

Lloc de trobada: Santa Perpetua de Mogoda
Guany:428 m
Ascensió acumulada:1086 m
Distancia recorreguda:23.88 Km
Velocitat mitjana: 2.3 Km/h (sense descomptar parades)
placa, Pic del vent
 Aquest dilluns el Salva no podia sortir amb nosaltres, truco al Jose i li comento que no tinc res preparat, que escolleixi ell, nomes dir-ho, ja em penedeixo......però ja esta fet. Aixi es que avui a les set recullo al Jose i enfilem envers Caldes, aquí agafem la carretera de Sant Sebastià de Montmajor, deixem el vehicle a l'alçada del km 2,8 i ja donem inici a la caminada anant a trobar el Camí de la Torre Nova, passem pel davant d'aquesta i anem fent camí per la Baga del Farell fins que quan portem uns sis quilometres i deixats enrere el Hort del Baió sortim a la Riera de caldes a l'alçada de la Resclosa de Les Elies.
Gorg de Les Elies
Creuem la riera i l'anem resseguint aigües amunt, passem per la casa de Les Elies i sempre caminant a prop de la riera ens arribem al Gorg de Les Elies, malgrat baixar aigua pel salt, trobem el lloc molt desendreçat, amb brutícia i la vegetació descontrolada, a partir d'aquí deixem la riera a la nostra dreta i anem a trobar l'ermita de Santa Mª del Grau on arribem fets vuit quilometres, tampoc la trobem en el seu millor moment, si no es fa res aviat entrara en una fase de deteriorament irreversible, aprofitem per fer una curta parada pel mos matinal.
Santa Mª del Grau
Reiniciem la caminada, deixem enrere les restes de Can Just, i uns trams per sender senyalitzat i altres per corriols arribem a Sant Sebastià de Montmajor fets una mica mes de tretze quilometres, fem un tomb pel lloc i parlant de per on seguir, ja li sur al Jose el rampell que em fa tremolar, agafem la carretera de Sant Sebastià per on fem una mica mes de tres quilometres, per asfalt i en pujada, aixo em castiga força les plantes dels peus, tant es aixi que s'hem fa una ampolla en un peu arribats dalt el Coll d'en Vila, aquí la carretera comença a davallar, però nosaltres ens endinsem pels carrers de la urbanització del Farell i seguim pujant fins que som dalt del Pic del Vent, punt culminant de la Serra Llisa a 815 m d'altitud.
Sant Sebastià de Montmajor
La veritat es que aquest ultim tram he patit força, malgrat aixo les vistes amb una panoràmica de 360º s'ho valen, des de dalt estant contemplem les cortines d'aigua que cauen per  bona part del Vallés i del Maresme, ens arrecerem de l'aire i fem el segon mos del dia. Després de descansar una estona i de omplir el pap reiniciem la caminada seguint les marques del PR, aquí dona inici una ininterrompuda i forta baixada a traves de la Serra Llisa que en uns cinc quilometres de pistes corriols i carretera ens porten a sortir on aquest mati hem deixat el vehicle.
Pic del Vent, taula d'orientació
Pugem a aquest i posem rumb envers Santa Perpetua, deixo al Jose i cap a Martorelles, arribo, em dutxo i la dona em posa una pomada calmant a la cama, el anar trepitjant de forma incorrecte per culpa de la ampolla del peu ha fet que s'anés carregant la cama i el costat, res que no es curi amb uns dies de descans, malgrat aixo, per fi he pujat al Pic del Vent, una fita que feia temps que volia realitzar.