diumenge, 22 de febrer del 2015

Data: 20-02-2015
Hora d’inici caminada: 08:58:48
Alçada punt d'inici: 500 m
Velocitat mitjana: 2.1 Km/h (sense descomptar parades)
caminant entremig de camps gebrats
 Aquest diumenge era el dia previst per a fer la caminada de febrer de la secció de Muntanya del C.A.Vilamarxant, de la qual varem fer la prèvia el passat dia 15, per causes imprevistes, he tingut que pujar amb la dona a Barcelona lo que m'ha impedit poder participar. He aprofitat la pujada per visitar la família i per treure'm d'amunt l'espina, truque al Salva i quedem de fer una eixida el divendres 20, parlant d'on anar, al final quedem que ens aproparem a la Vall d'en Bas i mes concretament a Hostalets d'en Bas per a visitar el Torrent del Puig i encara que ja ho coneixem, fer altre colp el Grau d'Olot.
paller del Moli Vell
Divendres em lleve i després d'un petit desdejuni puge al vehicle i em dirigisc a Hostalets de Balenyà, allí ja m'està esperant el Salva, puge al seu cotxe i posem rumb envers Hostalets d'en Bas, arribem i obviant el casc urbà anem a trobar L'Aubert on deixem el vehicle en un entrant en mig de camps de conreu emblanquinats per la gebrada nocturna. Quant manquen uns dos minuts per les nou, donem inici a la caminada anant a trobar el Moli Vell, ací, es el punt on es por dir que te el naixement el riu Fluvià en la confluència del Torrent del Puig amb la Riera de Falgars.
font de Les Fogoses
Per amples pistes de terra caminem entre camps gebrats i un xic emboirats, deixem a la dreta El Bertrans i pocs metres endavant passem a tocar de La Cirera, gran casa pairal amb una part en no gaire bon estat de conservació, i un altre arranjada que semble s'empra per a turisme rural. Passada la casa ja deixem la pista i ens endinsem per un sender, quant portem un poc menys de dos quilometres arribem a la Font de les Fogoses en la riba dreta del torrent, al seu costat una roda de moli fa de taula.
petit gorg al Torrent del Puig
 A partir d'ací, comença un tram no massa llarg per desgracia, ple de racons encisadors, el constant treball de l'aigua ha anat esculpint una serie de salts i gorgs de dimensions mes aviat modestes, però que junt amb la verdor dels líquens i la molsa que recobreixen les grans pedres que l'aigua ha arrastrat, creen una atmosfera que fa que esperis que en qualsevol racó, apareixen gnoms, elfs i evidentment, alguna que altri Dona d'Aigua.
La bellesa del lloc, fa que passi mes desapercebut el desnivell que el sender va assolint, aquest va jugant amb el torrent, ara transita per la dreta, ara per l'esquerra, ara pel seu interior si l'aigua ho permet.
gorg de l'Olla i part inferior del salt
Aixi es que anem visitant Les Gorgues de Les Fogoses, amb el gorg de l'Ansat, el dels Cristians, algun que altre de mes petits i dels que desconec el nom fins arribar al mes espectacular, el salt i gorg de l'Olla, primer i pràcticament per la llera del torrent ens arribem a la part baixa del salt, ací i després de les fotos de rigor, decidim que es un lloc ideal per a fer el mos de mig matí.

continuara..............................

1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.