dimarts, 2 de març del 2010

COLL D'ESTENALLES-MURA-COLL D'ESTENALLES

Dilluns, 06,00 hores, em llevo, ahir quan varem parlar amb el Jose d'on anar avui, li vaig comentar de apropar-nos a Mura, tenia clavada l'espina de no haver pogut finalitzar la caminada fa quinze dies, diu que li sembla be, que aquella zona no la te caminada, aixi que després d'un lleuger desdejuni, agafo el cotxe i cap a Santa Perpetua a recollir-lo, enfilem a trobar la carretera de Terrassa a Talamanca i arribats a la zona d'aparcaments del Coll d'Estenalles deixem el vehicle i comencem a caminar quan son tres quarts i cinc de vuit.
bassa de La Mata
Aquest cop he decidit seguir el recorregut del sender de "Els 3 Monts", be, mes o menys, aixi que per les escales que es troben davant de la Caseta iniciem la caminada, obviant el sender mes "civilitzat" anem a trobar la bassa de La Mata, ara ja si anem seguint els indicadors del sender, passem pel coll de Garganta i comencem a carenejar per la Carena de la Castanyera fins arribar al xalet de La Castanyera, aquí el sender es desvia per sota d'aquest, però nosaltres el ultrapassem i seguim per la pista ample una estona fins que veient que es va apartant de la nostra ruta, per un corriol tornem al "bon camí" uns cents de metres abans d'arribar al Coll de Boix, arribats al coll ens desviem seguint les indicacions i per un corriol, arribem a la Alzina Bonica, alzina de grans dimensions que destaca dintre la boscúria.
Alzina Bonica
Seguim camí i arribem a les restes de la Coma d'en Vila, aquí ens desviem del sender fins que veient que de seguir tornaríem a La Castanyera, retornem a aquest pel mig del bosc, pel Pla de Serrallonga anem fent camí, passem pel Turo dels Ducs, el Coll de Reixac, ens trobem la Font del Cargol amagada dintre una petita balma, passem al costat de unes roques amb unes formes peculiars de les que no he trobat cap indicació, ara ja anem divisant Mura on arribem quan son les dotze hores, visitem la Font de l'Era i ja ens endinsem pels carrers del poble per fer unes fotos, el Jose diu que es podria passar tot un mati per aquest carrers, però no es el pla que portem avui, aixi que entrem a Cal Carter a fer unes cerveses, aquí, la fem petar una mica amb el Jordi, que resulta que te familiars a Martorelles, un pic enllestit el tema sortim al carrer a seguir la ruta.
carrers de Mura
Per seguir les traces de "Els 3 Monts" tindríem que anar resseguint la Riera de Nesprers fins arribar al Moli del Mig, no obstant decideixo anar pel camí de la Creu de la Vila, passem per la font de la Coma, d'aquesta a la Creu de la Vila i ja fem cap al Puig de la Balma on ens retrobem amb el "Els 3 Monts" en el seu recorregut a trobar Rellinars i Monistrol, donem unes voltes per la casa, per fora aixo si que la trobem tancada, re emprenem la caminada seguint les indicacions fins que fets uns tres quilometres des del Puig de la Balma i veient que el sender es decanta massa cap a la dreta, el deixem per un corriol que ens mena a sortir al Collet del Mal Pas no sense abans passar pel Pi de les Tres Besses, pi d'alçada mes que considerable i amb tres besses com be indica el seu nom.
Pi de les Tres Besses
Ara i veient que son casi les tres tres, cerquem un lloc arrecerat per fer una parada per dinar, cosa que fem tenint davant el Turó del Mal Pas, enllestit el tema alimentari reiniciem la marxa tot carenejant per la Carena de l'Era dels Enrics, fins anar a sortir altre cop al Coll de Boix, ara ja es tracta de desfer el camí que hem portar aquest mati a l'anada, passem per La Castanyera, Coll de Garganta, on fem un parell de fotos a l'Avenc del Cuento, Collet del Vent i ja arribem als voltants de la Casa de la Mata on visitem l'ermita de Sant Jaume i el Pou de Glaç, ara fem els últims metres i arribem al cotxe quan son les divuit hores, agafem el vehicle i posem rumb a Santa Perpetua on deixo al Jose i ja enfilo envers Martorelles.
Pou de Glaç de La Mata
A estat una caminada atípica per a mi, ja que sempre intento que les pujades siguin en la primera part del recorregut i aquesta a estat tot al contrari, però també a estat una proba , proba que crec he superat amb un aprovat com a mínim.

1. Amic Francesc,

D'Alzina del Vent, res de res. Aixó és un invent dels Terrassencs.
    El seu nom i de tota la vida és l'Alzina Bonica.
    Pren bona nota.
    Una abraçada.
    Joan Escoda.

2. Prenc nota i rectifico, gracies mestre.

3. Interesante circular Francesc :-)
    Me la apunto para la próxima porque me atrae mucho esa zona. Gracias por compartirlo.
    Las fotos muy ilustrativas, y el redactado también.

Saludos.

4. Gracias mikan por tus immerecidos alagos, lo cual no quita que este mosqueado contigo, desde que cai en el error de enseñar a mi pareja el magnifico reportaje sobre Burano, no para de insistir en que cuando iremos...........evidentemente lo del mosqueo es broma, pero no lo otro.

Saludos

5. jajaj!

Te comprendo. Yo fuí por no oir más a la mia, ejemmm!!! estoooo... quiero decir que fuimos porque le hacía mucha ilusión :-D
    (y en voz bajita te digo que si puedes, escápate un finde).

Los halagos los tienes más que merecidos :-)

Una abraçada!

6. Aquest carrer de Mura es diu "Passatge de Camilo Antonietti"
    I el turó que es troba després de la font del Cargol, és el "Castellot del turó de les Onze Hores".