dimarts, 13 d’octubre del 2009

CAP DE SETMANA DE MAR I MUNTANYA

Havíem parlat amb la Isa de que en tornar de la caminada, ens aniríem a passar la resta del cap de setmana fora, així que arribo de la caminada, ja m'està esperant després de haver carregat la maleta i alguna bossa al cotxe, dutxa rapida, agafem les ultimes coses, maquina de fotos. carregadors...... i cap al cotxe, no tenim res estudiat per lo qual, mentre sortim de Martorelles anem decidint, d'entrada i com ja son mes de l'una del migdia, pensem en on dinar, decidim anar a Arbúcies a un restaurant on hem estat altres cops, poc abans d'arribar al poble veiem a peu de carretera una masia restaurant que no coneixem, "Can Gelat" decidim parar, mentre dinem pensem en dirigir-nos envers Tossa ja que tan la Isa com jo, fa anys que no hi som, el menjar sent com es menú, ens satisfà, la relació qualitat preu força correcta, acabem de menjar i després d'una estona de sobretaula, agafem el vehicle i posem rumb a Hostalric, aquí, agafem la carretera de sant Feliu de Guíxols que deixem per un trencall que indica a Lloret, arribem a Lloret i agafem la carretera que porta a Tossa, un pic arribem, cerquem lloc per deixar el cotxe, cosa que aconseguim no sense patir una mica, ara ens dediquem abans de res a trobar habitació per dormir, després de preguntar en uns quants hotels i pensions, trobem un hotel petit on ens donen l'única que els hi quedava, un cop complerts els tràmits, anem a buscar l'equipatge al cotxe, ho deixem
Vil·la Romana dels ametllers, Tossa
a l'habitació i ens llencem a explorar Tossa, passem per la vil·la romana dels Ametllers, que en la meva memòria estava a les afores del poble i ara esta rodejada de cases i apartaments, seguim passejant cercant la vil·la vella, hi arribem, ens
carrer del casc antic, Tossa
endinsem en els seus estrets carrers i poc a poc anem pujant fins arribar al far, la foscor del capvespre es va apoderant de tot, iniciem la davallada gaudint de la llum, els colors i la bonança del temps, quant arribem al Passeig del Mar ja es ben
casc antic, Tossa
fosc, encara aprofito per per fer un parell de fotos al perfil emblemàtic de Tossa il·luminat per les llums elèctriques. ara ens dediquem a passejar pels carrers mirant aparadors, aquí en la major part, les botigues son per elles mateixes dignes de parar atenció, quant ens semble adient, ens asseiem a matar el cuc amb uns
Tossa al capvespre
entrepans, un cop acabat el refrigeri, seguim passejant pels carrers buscant altre cop el Passeig del Mar, quant hi som arribats, ens prenem uns gelats en una terrassa mentre escoltem la rumor de la mar, continuem la passejada fins que arribem a tocar
panoràmica de Tossa
de la Platja de la Mar Menuda, aquí ja donem la volta i enfilem ja a trobar l'hotel que entre la caminada del mati i lo que hem caminat aquesta tarda, els peus imploren els doni un merescut descans.
Tossa "la nuit"

Dilluns mati, ens llevem i baixem a fer el desdejuni al menjador, un pic som enllestits, decidim portar l'equipatge al cotxe i no tenir que estar pendents de l'hora, aixi ho fem, ara dic de tornar a la vil·la romana ja que ahir ens va quedar
capella antic Hospital de Sant Miquel
per veure les restes de mosaics i la zona d'aigües de la vil·la,, agafem per l'Avinguda del Peregrí i arribem a la vil·la no sense passar abans per la capella de lo que havia estat hospital de Sant Miquel i que ara es casa de cultura, visitem les
zona d'aigües, piscina Vil·la Romana els Ametllers
restes i un cop vistes preguntem com arribar a la Torre del Moro, típica torre de guaita per avisar de l'arribada de les naus pirates, majoritàriament turcs, d'aquí el nom de torre del moro, seguint les indicacions ens enfilem al Turó de Can Magí on es troben les restes de la torre i els dipòsits municipals d'aigua, baixant del
Torre del Moro, Tossa
turó, trobem les marques del GR-92 no me'n puc estar de dir-li a la Isa de fer un tram, així ho fem no sense que em maleeixi tot els ossos quant ens topem amb un tram amb forta pendent, arribats dalt, agafem un corriol que porta al mirador dels Cards,
pujant pel GR-92
fet aprofitant les restes d'una casa, d'aquí, agafem un camí de ronda que ens deixa bocabadats per la bellesa de les vistes que dels penya segats es tenen, anem seguint el camí que va davallant fins que es a tocar de la cala d'Es Codolar sota mateix de
penya segats al camí de ronda
la Vila Vella, aquí, ja decidim anar a trobar el cotxe no sense tenir que creuar tot el poble, agafem el vehicle i cerco la manera de sortir de Tossa cap l'interior, agafem en direcció a Llagostera ja que havíem lleixi't que avui
Cala d'Es Codolar
celebraven la Fira del Bolet, arribem i la munió de vehicles ens espanta, es quasi impossible aparcar, decidim continuar, al passar per Caldes de Malavella fem una parada per fer una rapida visita, les Termes Romanes que es troben a tocar de les
antigues instal·lacions del "Agua Sant Narciso"
velles instal·lacions de "Aguas San Narciso" son tancades per que estan instal·lant una teulada per protegir-les, visitem un parell de fonts d'aigua calenta, encara que sense punt de comparació amb Caldes de Montbui, així com també les restes medievals, tornem al cotxe i seguim camí, a la sortida del poble, parem per visitar les
entrada al balneari Vichy Catalan
instal·lacions i el balneari de Vichy Catalan, tornem al cotxe i ara ja posem rumb envers Martorelles pensant en parar a dinar on ens sembli oportú, quant ens volem donar conte, ja som a tocar d'Hostalric, així que decidim ara si, dinar a Arbúcies al restaurant on volíem dinar ahir, arribem, dinem, res de Adrià ni de Ruscalleda, cuina de la senyora Maria, 11€ menú festius............mentre dinem, la Isa diu
campanar antiga església, avui, ajuntament de Breda
d'acostar-nos a Breda, no se si per les terrisses, per els monuments, o per veure on es roda Vent del Pla..........., la qüestió es que ens hi apropem, havíem estat a mirar terrisses, però mai ens havíem apropat al centre històric de la Vila, no es gaire gran, però la veritat es que ens agrada, l'església de Santa Maria part de
antic monestir, avui església de Breda
l'antic monestir, el seu claustre, els patis dels voltants, l'edifici de l'ajuntament, antiga església desamortitzada per Mendizabal, voltant pel poble,ens topem amb "El Tramontana" i clar, foto de la Isa a la porta, visitem un parell de
claustre de l'antic monestir
exposicions de Terrissa, la dona compra una cosa per guardar els fregalls i ara, ja agafem el cotxe i posem rumb a Martorelles on arribem quant son les set, no sense haver fet algun que altre tram de "caravana".
la Isa davant la porta del Tramuntana de Vent del Pla

1. I aixó que no sabies on aniries....
    A mi m'agrada molt Tossa de Mar. Tinc familia que hi viu tot l'any i ens escapem de tant en tant.