Pàgines

dijous, 30 d’abril del 2009

EXPLORANT LA SERRALADA (2ª PART )

Dimecres 06.00 hores, sona el despertador, em llevo, desdejuno, agafo els trasts i em llenço al carrer, avui porto l'idea de seguir explorant nous camins, nous per a mi lògicament. Travesso la Ronda Nord, creuo el torrent de Can Sunyer i per l'avinguda de Can Ribalta primer i després pel
roses vistes pujant per avinguda de Can Ribalta
carrer Mosen Cinto Verdaguer vaig a trobar el carrer d'Albinyana, quant soc a la part mes alta, m'endinso envers el bosc de Can Roda per un sender que va fent via en direcció a santa Mª de Martorelles, a on arriba pel carrer Sagrera juts a tocar la Font de Baix, pujo les escales de la Baixada de la Font fins a la plaça de Joan Matons, giro envers la dreta i agafo el carrer de la Font del Ca que ja no deixo
detall de un cep de les Vinyes de can Roda
fins que es transforma en pista de terra que em porta a trobar la Font Sunyera, veig que encara surt força aigua, segueixo la pista que passant pel damunt de la font i resseguint durant un tram el torrent de la font Sunyera, es va enfilat i endinsant muntanya amunt dins del Bosc de la Nau, ja que soc aquí faré un segon intent de trobar la Font de la Dinamita, vaig seguint el sender que sembla dirigir-se a trobar
de la Font Sunyera al Mas Corts
els carrers de l'urbanitzacio del Mas Corts, i així es, arribo al carrer de l'Aneto, penso que un altre cop tindre que anar-me sense haver trobat la font, giro cap amb l'idea de tornar pel mateix sender, però als pocs metres veig un corriol que per l'esquerra s'endinsa al bosc, com l'idea era explorar nous camins, l'agafo, es estret i en forta baixada, quant porto una estona, veig unes restes de parets que em be al cap la possibilitat que siguin de l'antiga fabrica de dinamita que va donar el
possibles restes de la fabrica de dinamita
nom a la font, penso que encara tindre sort, segueixo baixant i aquí esta!! la font de la Dinamita, ja diuen que a la segona va la vençuda, el lloc es ombrívol i fresc, invita a estar-hi una bona estona, cosa que faig, quant decideixo reiniciar la marxa, en lloc de tornar pel mateix lloc segueixo un corriol que mig es confon amb el torrent, apartant verdises, o posant els peus a l'aigua a cops, vaig seguint el

Font de la Dinamita
corriol fins que em trobo a la part mes alta del carrer del Turo de l'Home, com no em ve de gust creuar tot Sant Fost, agafo un sender que semble vorejar per la part alta els carrers de Can Boc, aquí, em trobo amb un espectacle desolador, no se ni qui, ni el motiu, però les maquines han fet unes rases de mes de dos metres de ample i de cents de metres, arrasant arbres, sotabosc e inclús marges de pedra seca que delimitaven vells camins o bancals de conreu, si això es fa en un espai teòricament protegit........que no es farà en altres. Resseguint les ferides del
ferides obertes al Bosc de la Nau per damunt de Can Boc
bosc, arribo al final de una pista que acaba en una de tantes torretes d'alta tensió, com ja comença a ser tard, penso que la millor opció es desfer camí, i dit i fet, torno a passar pel la Font de la Dinamita i quant soc altre cop al carrer Aneto del Mas Corts, valoro si tornar a desfer tot el camí, o pels carrer del mas Corts anar a trobar la B-500 i trucar a la dona que em vingui a recollir, escolleixo aquesta ultima, així que vaig baixant i al mateix temps intentant trucar, però aquí
abella libant en una flor de Estepa blanca
no tinc cobertura, quant estic ja a la carretera i puc trucar, em surt allò de.......el telefono al que llama, esta apagado o fuera de cobertura..........no tinc mes remei que seguir carretera avall fins arribar a Sant Fost i pel carrer Lleida tornar a Martorelles, empassar el dinar i a treballar.

PD. Baixant pels carrers del Mas Corts la PDA se ha quedat sense bateria.........quin dia!!!, em tocara editar el track .




Distància recorreguda: 17,25 quilòmetres
Altitud mín: 0 metres, màx: 269 metres
Desnivell acum. pujant: 371 metres, baixant: 303 metres
Grau de dificultat: Moderat
Finalitza al punt de partida (circular): Sí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada