dilluns, 25 de maig del 2015

CAMI DE SANT JAUME 3ª PART, VUITÉ DIA. CALZADILLA DE LOS HERMANILLOS-PUENTE VILLARENTE

Dissabte 16/5/2015
Em lleve, endrece la motxilla i després d'un lleuger desdejuni isc al carrer disposat a fer un altre tram del Camí. En els propers desset quilòmetres fins arribara a Reliegos no hi ha cap possibilitat d'aprovisionament, així és que he fet provisió de reserves de aigua i de menjar, deixe arrere Calzadilla encara en mig de la foscor i per una carretera local camine fins que en un encreuament de carreteres, s'acaba l'asfalt i done inici una pista de terra que semble segueix les petjades de l'antiga calçada romana un altre colp. Km 3,5. Deixe a l'esquerra una xicoteta zona lacustre, Km 6, i més endavant el que sembla un baixador de la línia fèrria, Km 13,20.
tram de calçada romana
Arribe a un panel informatiu de la calçada romana i aprofite per fer una parada per descansar, en el tram següent trobe un seguit de trams de l'antiga calçada que han estan delimitats, ja que semble conserven força bé l'estructura original. Seguisc camí i arribe a un punt ja a les envistes de Reliegos, on puc seguir a trobar Mansilla de las Mulas per la calçada  romana, o girar a l'esquerra i enllaçar amb el Camí Francés en el mateix Reliegos.
Reliegos, bodegues típiques de la zona
Opte per aquesta ultima i entre en el poble passant per davant d'unes "bodegas", una de les construccions típiques de les terres lleoneses. Km 19,30. Aquests cellers tradicionals i molt estesos, estan construïts en rajola i tova, i es fan servir per a conservar el vi però fonamentalment com a lloc on passar les caloroses tardes de l'estiu.
Reliegos, església parroquial
Travesse Reliegos   no sense abas parar a fer un xicotet mos, isc del poble pel carrer Real, on va impactar un meteorit en 1947. Deixe el frontó a un costat per a submergir-me  en les immenses planes de cereal. Uns quatre quilòmetres després de Reliegos,  hi ha un àrea de descans a la vora de la pista arbrada. Deixe la pista artificial, creue la N-601  per un viaducte i sortege un canal de reg per a entrar en Mansilla de las Mulas. entre en lo que havia estat l'antiga ciutat emmurallada en traspassar les restes de la puerta del Castillo, en calç i cant rodat. Done un tomb pel poble i visite l'Arco de Santa Maria, altra de les portes de la muralla, l'esglesia de Santa Maria i l'ermita de Nuestra Señora de Gracia. Km 25,60.
Mansilla de las Mulas, Puerta del Castillo
El Camí travessa Mansilla i condueix fins al pont sobre el Esla. Gens més creuar el pont, cal prendre un camí que naix a l'esquerra i que avança paral·lel a la N-601, al costat de les séquies, els camps de cereal i alguns arbres. Així, arribe a Villamoros de Mansilla. Km 30,40. A l'entrada deixe el camí per a prendre el voral de la N-601. Passe Villamoros per la carretera i de nou per la senda paral·lela, arribem fins a Puente Villarente, on creue el riu Porma per una passera per als pelegrins al costat del pont d'origen medieval.  el traçat de la N-601, fa les vegades de carrer principal d'aquesta localitat que disposa de tot tipus de serveis. Km 31,75.
peregrí que ja tornava de Santiago acompanyat del seu ase
Com sempre, cerque l'alberg, m'acomode, dutxa i a dinar, xicoteta migdiada i isc al carrer a fer un tomb, poquet a veure fora del pont d'origen medieval que he vist a l'arribar i de dos rètols que m'han sobtat trobar  en un xicotet poble de León: La Cova n'és un, i La Fusteria l'altre Cerque una botiga i compre quelcom per fer un rapit sopar, torne a l'alberg, resum de la jornada al face, preparar el llit, sopar i després d'una estona de ferla petar amb algun peregrí, a dormir que hui, és l'ultima nit que passaré en el Camí.
pont medieval a l'entrada de Puente Villarente
Distancia total:                      31.75 Km
Altura mínima:                      789 m
Altura Màxima:                     908 m
Ascensió acumulada:             30 m
Distancia total acumulada:     225,71 Km.