diumenge, 10 d’abril del 2011

CAMINADA ABRIL DELS TROTACAMINS, Dolmen de Pedra gentil

Lloc de trobada: Masia Can Carrancà
Lloc inici caminada: pàrquing a tocar de la zona esportiva de Vallgorguina
Caminants: 17 trotacamins
Data: 10-04-2011
Hora d'arribada: 11:53:20
Alçada mínima assolida:210 m
Alçada màxima assolida: 377 m
Ascensió acumulada:262 m
Distancia recorreguda:8.347 Km
Velocitat mitjana: 2.8 Km/h (sense descomptar parades)

Dolmen de Pedra gentil
Avui tocava caminada amb els Trotacamins de Martorelles i tal com estava previst a les vuit ens trobàvem davant de la masia quinze persones ja que la Joaquina i el Salva, anaven directament a Vallgorguina,  el fet de que l'Ajuntament no hagi penjat els cartells als plafons informatius ni  penjat a l'Agenda la informació no apaivaga les ganes de caminar i passar-ho be de la gent. Ens repartim en els vehicles i ja iniciem l'aproximació cap a Vallgorguina.
els Trotacamins a can Carrancà
Arribem al poble i ens dirigim a trobar la el pàrquing municipal a tocar de la zona esportiva, deixem els cotxes i donem inici a la caminada, per la carretera Nova anem a trobar el pont que creua la Riera de Vallgorguina, avui la caminada no presenta cap mena de dificultat, es tracta d'anar seguint els indicadors del Sender Local que en alguns trams e superposa al GR-92, fets cinc-cents metres som davant la Font del Forn, visitada aquesta seguim la marxa.
a la Font del forn
El sender que va resseguint la riera, passa a tocar de la depuradora de Vallgorguina, uns metres mes endavant i quan portem un quilometre i mig, agafem un desviament per l'esquerra, aquí el camí ja inicia una suau però continua pujada que després de fer uns sis-cents metres ens deixa davant del corriol que baixa al Sot de Can Sumana i que porta a la Font del Nel, visitada aquesta ens reincorporem a la pista que sempre en suau pujada i seguint les marques del SL ens porten a sortir a la cruïlla de camins on te l'inici el tram de pujada que ens portara al Dolmen de Pedra Gentil.
al Dolmen de Pedra gentil
Arribem al dolmen fets uns tres quilometres i tres-cents metres, aquí ja ens aturem una estona, fent fotos, comentant les llegendes, contemplant les vistes..........., reiniciem la caminada i ens dirigim a trobar Santa Eulàlia de Tapioles fent els sis-cents metres que separant el dolmen de l'antiga parroquià, arribats que hi som i després de fer la visita del lloc decidim que es arribat el moment del mos, asseguts en uns marges de pedra alimentem el cos, que 'anima ja va alimentada amb la visió de tanta natura, natura que es presenta amb una paleta de colors vius degut a les intenses pluges.
fent el mos a Santa Eulalia de tapioles
Enllestit l'assumpte tornem al SL per seguir l'itinerari, itinerari que fet un quilometre ens deixa davant de Can Pradell de la Serra, al ser festiu la Pallissa esta oberta i les taules plenes de gent menjant o bevent, després de prendre unes imatges de la casa, la font i els rodals tornem a la pista, fet un quilometre i mig mes arribem a Can Clarens, casa de colònies i escola de natura, fem petar la xerrada amb el responsable i resulta que temps endarrere havia portat Can Girona.
el caçador caçat, prenent imatges de la Riera de Vallgorguina
Ara ja es qüestió de seguir la pista que ens ha de portar a Vallgorguina, arribant al poble i abans de creuar la riera girem envers l'esquerra i anem resseguint aquesta per la riba esquerra fins que arribem al pont que hem creuat aquest mati, el tornem a creuar i ja ens dirigim a trobar els vehicles, aquí ens acomiadem i tal com hem vingut iniciem el retorn a Martorelles. La d'avui a estat una caminada tranquil·la i no massa llarga, però que ens ha brindat un altre mati de contacte amb la natura en bona companyia.