diumenge, 9 de gener del 2011

Lloc inici caminada: BV-5001 (Carretera de la Roca) km 7.4
Hora d'arribada: 12:18:16
Alçada màxima assolida: 231 m
Velocitat mitja: 2.6 Km/h (sense descomptar parades)
foto de grup davant la Masia
Avui, quan manquen uns minuts per les nou comença a arribar gent al punt de trobada i donem inici al ritual de desitjar-nos bon any nou, a les nou i deu ens distribuïm en els vehicles i anem a trobar la Carretera de la Roca, arribats a la rotonda de Montcada girem 180º i ens endinsem en el Camí de la Font del Tort, hem quedat en trobar-nos aquí amb els amics de Rutas Senderismo Elvis amb els que feia ja temps que no caminàvem junts i aixi es, ja son allí, la Isabel, el Luis, l'Elvis i la infatigable "Nico", ens indican que en el camí a la Font d'en Tort han habilitat unes zones d'aparcament, desplacem els vehicles fins el lloc i després de les salutacions de rigor donem inici a la caminada.
inici de la caminada pel Camí de la Font del Tort
Pel camí que presenta una pujada no gaire forta però constant ,arribem davant de Can Tort on visitem la Font, tota aquesta zona ha estat arranjada amb baranes de fusta i taules i bancs per fer pícnic, visitada la font seguim pista amunt, arribats a Can Panxa la pista es transforma en un corriol que en poc mes de 100 m. ens porta a sortir al Camí de Can Piquer, pista ample de terra per on el vehicles transitat entre la carretera de la Vallençana i el restaurant de Can Piquer e inclús s'arriben fins Sant Pere de Reixac.
Font del Tort
Seguim endavant i quan portem fets dos quilometres i mig arribem al Coll de Moià, a partir d'aquí la pista inicia una suau davallada que en uns set-cents metres ens porta a trobar el Collet del Valent, d'aquí estant divisem a poc mes de dos-cents metres la silueta de Sant Pere de Reixac, malgrat aixo girem envers la dreta per endinsar-nos en el Camí de Vilatort que ens portara a visitar les fonts del Caçador i la dels Avellaners, un quilometre mes endavant arribem a la Font dels Caçadors que es troba a ran del sender i donant inici al Torrent de Reixac.
Font dels Caçadors
Visitada la font seguim caminat pel sender que fa un pronunciat revolt i passa a tocar de les instal·lacions d'una antiga pedrera, fets uns tres-cents metres mes i després de passar un gran roure, arribem a on comença el corriol que ens menara a la Font dels Castanyers, el trobem molt embardissat  lo que fa que els poc mes de cent cinquanta metres s'ens facin mes llargs. arribem a la font, el lloc conserva el seu encant especial, malgrat trobar la desagradable sorpresa de que els  escamots de la incultura han fet de les seves.
Font dels Avellaners juny 2009
Font del Avellaners gener 2011
Malgrat tot, emprem bastant tems en fotografiar el lloc i omplir-nos de les bones vibracions, ara re-emprenem la caminada pel mateix corriol encara que en sentit contrari fins que sortim altre cop al Camí de Vilatort per on tornem altre cop al Collet del Valent, ara si que ens dirigim a trobar Sant Pere de Reixac, aquí, a part de fer una munió de fotografies, complim amb l'agradable ritual del mos i fem petar una mica la xerrada tractant envers el futur del grup.
Sant Pere de Reixac
 Donem per acabada la xerrameca i iniciem la tornada pel mateix sender que ens a portar fins aquí, fets uns sis quilometres i mig arribem altre cop al Coll de Moià, ara en lloc de seguir el Camí de Can Piquer, fem un ultim esforç i pugem fins el coll de Moià, be fins el vèrtex geodèsic que es troba uns deu metres per sota del punt mes alt del turo, degut a la munió d'antenes que poblen aquest. Ara en forta davallada fem el quilometre i mig que ens torna a on aquest mati hem deixat els vehicles, ens acomiadem i cada qui en el vehicle que l'ha portat inicia la tornada posant punt i final a un altre agradable caminada en tan bona companya.