dilluns, 21 de setembre del 2009

CASTELLRUF

Avui tenia previst iniciar les caminades dels dilluns, encara que jo sol, ja que el Jose fins a primers de octubre no estarà lliure, així que ahir a la nit, vaig preparar la motxilla i la roba, Passades les 12 de la nit plovia amb ganes per lo qual, fent cas a la dona, vaig decidir ajornar la sortida, avui al llevar-me, he vist que feia un dia d'allò mes idoni per caminar, però ja era un pel massa tard per sortir, ja diuen que no has d'ajornar una caminada pel perill de que plogui, be, si no diluvia.
La sèquia de Can Roda
Mentre dinàvem, he comentat a la Isa que per la tarda sortiria a fer un tomb i dit i fet, quant faltaven pocs minuts per les quatre he agafat la motxilla, aigua, un tros de pa i una mica d'espetec i al carrer, pensant on podria anar, m'ha vingut al cap que la propera sortida amb la associació de dones, es a Castellruf així que he pensat en provar una nova ruta per arribar-hi, pensat i fet, agafant el Torrent de Can Sunyer i pel camí de costum, he fet cap a la Font de Can Roda, d'aquí, cap a
Font de Can Roda
Santa Maria de Martorelles pel camí de les vinyes, travessar el poble i pel carrer de la Font del Ca, han començat a caure unes gotes, però he decidit seguir endavant, passat Cal Pep, agafo la pista de l'esquerra que va rodejant la cantera de Can Gallemi fent tota l'estona giragonses al temps que es va enfilant amb trams força costeruts, aquí, m'adono que els tres mesos de inactivitat senderista, m'han passat factura ja que tinc que parar algun cop per recuperar l'ale. La pista no para de
Coll de Castellruf
pujar fins que arribo al Coll de Castellruf, aquí, decideixo visitar primer el dolmen i un pic visitat, ja inicio la pujada del ultim tram que queda per arribar a les restes ibèriques, tram on la vegetació fa que la marxa s'alenteixi al tenir que anar apartant bardisses i matolls, arribat dalt, faig una rapida visita fins arribar
Dolmen de Castellruf
al petit mirador on es troba el llibre de visites, que per cert esta ple, m'emplaço a mirar de trobar alguna llibreta de mida adequada per que entri al pot.Aquí, aprofito i mentre contemplo les vistes dono bona compte dels queviures que porto.
Serralada Litoral vista de Castellruf, al fons Montjuïc i el mar
Desfaig el ultim tram fins arribar altre cop al Coll i ara agafo la pista que rodeja el Turo de Castellruf per la part contraria a per on he arribat, ara el camí va de baixada tota l'estona, per tal d'evitar una mica la monotonia de la pista
Turo i Castell de Sant Miquel vist del Coll de Castellruf
agafo un corriol que no crec escurci la distancia, però dona una mica mes de vida, el corriol torna a sortir a la pista uns metres mes avall, i als poc metres m'endinso en un altre corriol, aquest tancat per un cadenat, corriol que sense gaires problemes va fent camí a trobar la Font del Raco al costat de Can Girona,
corriol de baixada a la Font del Racó
aquesta rau eixuta, segueixo caminat pel corriol fins que arribat davant de Can Bernades, agafo la pista que uns trams en millor estat i uns altres no tant,va a sortir al carrer del Fondo passant pel davant de la Font de Can Matons que també rau eixuta. Travesso la carretera i vaig a trobar la pista que de Can Roda, fa cap a Martorelles, on arribo quant son les 19,30 h. aproximadament.