diumenge, 7 de juny del 2009

MONTCADA-PUIG CASTELLAR-MONTCADA

Dijous 4 de juny, avui, hem quedat amb el Salva de acostar-nos al poblat ibèric del Puig Castellar, a dos quarts de vuit ens trobem puntualment, agafem el cotxe i enfilem envers la carretera de La Roca en sentit Santa Coloma, arribem a l'alçada de Montcada i deixem el vehicle en l'aparcament del restaurant i benzinera que es trobe poc abans de arribar a la depuradora de Montcada, per no fer el tram de carretera que ens resta fins arribar a la Torre dels Frares, travessem la carretera i baixem al camí del riu que agafem fins arribar a la depuradora, aquí i seguint el tancat d'aquesta, tornem a la carretera, la tornem a creuar, ara en sentit contrari i pel davant de la Torre dels Frares ens endinsem en el Camí dels Minerals que poc a poc es va enfilat seguint duran una estona el torrent de la Vallençana.
Cau d'en Genis, enterrament megalític natural
Quant portem fets uns 3,5 km. arribem al llindar de les cases de la Vallençana amb el bosc del mateix nom, anem resseguint un corriol estret i costerut que en poca estona, ens mena al Coll de les Ermites, dit així per tenir a pocs metres les ermites de Sant Climent i Sant Onofre, a pocs metres del coll trobem l'indicador que senyalitza el Cau de'n Genis, com el Salva no el coneix i fem cap, un pic visitat tornem al Camí de la Font de l'Alzina que agafem en direcció al poblat ibèric, arribats al mirador que es troba sota mateix del poblat, fem la obligada parada d'avituallament i descans, com el temps mana, no entrem al recinte del poblat que
Puig Castellar vist del mirador
d'altre banda ja coneixem els dos, re emprenem la ruta i en lloc de seguir per la pista, agafem un corriol que en part, va seguint la traça del GR-92, arribem al carrer de Menorca a la part alta del barri del Singuerlin de Santa Coloma de Gramenet, aquí, ens reincorporem altre cop al Camí de la Font de l'Alzina, que ara comença a davallar, arribem a un encreuament on tindríem que seguir envers la dreta, però com uns 300 m. a l'esquerra es troba la Font de l'Alzina, decidim atansar-nos,
Font de l'Alzina
arribem a la font, lloc acollidor i ben conservat, un pic feta la visita desfem el tros que hem fet fins arribar a l'encreuament i ara ja seguim la pista en la direcció correcta, que en uns 3,5 km mes, ens tornara a la Torre dels Frares, aquí tornem a fer lo mateix que a l'anada, un pic arribats que som al restaurant, i veien que son nomes les 11,11, i tenim temps, entrem i ens prenem una cervesa que ens cau d'allò mes be, ara si que agafem el cotxe i ens dirigim envers Martorelles on arribem i ens acomiadem no sense quedar pel dijous vinent si no surt cap impediment. Ara lo de sempre, dutxa, preparar el dinar, dinar i a treballar.