Pàgines

dimecres, 7 de gener del 2009

PER LES RIBES DEL TURIA

Dissabte 7,30, em llevo, petit desdejuni, m'havia proposat fer alguna sortida aprofitant les casi dues setmanes que ens passaríem aquí, però demà marxem i encara no havia fet cap escapada, així que avui m'he llevat decidit a estirar una mica les cames. no tinc cap pla, decideixo de fer un passeig per les ribes del Túria, dit i fet, començo a l'urbanitzacio Mullo de Crusa al terme de Vilamarxant, agafo el traç que antigament havia portat la línia ferrea de la Renfe, al arribar al riu, giro
riu Túria
en vers l'esquerra i vaig resseguint la riba del riu, quant porto uns 200 m. mes o menys, em trobo que el camí queda tallat pel espès canyissar, desfaig el camí fet, fins que arribo sota del pont de ferro per on el tren creuava el Túria, m'hi enfilo
antic pont del ferrocarril
i travesso el riu, al arribar a l'altre riba, giro cap l'esquerra i per un camí ben traçat, no hem de oblidar que estic dins del futur Parc Natural del Túria, vaig seguint-lo, quant porto un bon tros fet, el camí travessa el riu per un pont provisional mentre acaba'n una passera per vianants feta de fusta.
passera de fusta
Segueixo endavant, sembre vorejant el riu, uns trossos mes aprop i altres mes lluny, a la dreta el riu i el canyissar, a l'esquerra, camps de tarongers. Passo per sota del pont de pedra que permet que la carretera de Vilamarxant a Llíria, traspassi el riu, en aquest tram veig alguns pescadors, vaig seguint el camí fins que aquest, va a donar a una pista asfaltada, l'agafo en vers la dreta i segueixo de front fins que al arribar a lo que semblen les restes d'un antic moli, aquesta es separa del riu i decideixo agafar un camí de terra que hi fa cap.
pont de pedra carretera de Vilamarxant a Llíria
Durant una estona, el paisatge es el mateix, a la dreta el riu i els canyissars i a l'esquerra, camps de tarongers, ara, ja m'endinso en un tram on tant a dreta com a esquera, nomes tinc canyes, be a dreta, a esquerra i a dalt, ja que semble que
camí enmig del canyissar
camini per un túnel vegetal, de tant en tant per la dreta trobo un sender fet tallant canyes que crec que deu ser per que els pescadors, s'atansin al riu, arriba un moment on el camí, queda tallat pel canyissar, penso en cercar una alternativa, però miro l'hora i veig que ja va tocant fer mitja volta, desfaig el camí i torno al punt de partida.
tram del riu Túria
A estat una primera pressa de contacte que m'ha deixat amb ganes de mes, es qüestió de amb tems, anar preparant quelcom per fer en setmana santa que si no passa res, tornarem a estar uns dies per aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada