Pàgines

dilluns, 24 de novembre del 2008

SENTMENAT (cami de Can Morera)-SABADELL-CASTELLAR-SETMENAT

Dilluns 6.00 h. sona el despertador, desdejuno mentre comprovo que hi ha vida després del Rafa Nadal, també m'assabento que el Chavez, el de allí eh, no el d'aquí, no tindrà que treure el carros de combat al carrer, segur que l'hi hagués dolgut tant!!. Bo, avui teníem que sortir amb el Jose, però compromisos d'última hora l'hi han impedit, així que sortiré sol, ahir a la nit davant l'ordenador vaig mirar on podria anar i em va sortir una ruta ben apanyada, així dons, agafo el cotxe i em dirigeixo a buscar la carretera C-1423a que va de Sentmenat a Sabadell, aparco el cotxe a l'entrada del camí de Can Morera com altres vegades, creuo la carretera i començo la caminada, durant el dos quilometres primers, mes que veure el camí, ho adivino, però poc a poc , es va fent clar, agafo
inici de la caminada, encara a les fosques
un corriol que em porta fins el camí de la carena, que avui, agafare cap l'esquerra, el segueixo fins que per la dreta trobo el camí de Can Puigxoriguer, l'agafo i poc abans de que arribi a la casa, em desvio vers la dreta per un corriol, quan porto un tros fet, intento agafar un trencall que havia vist a casa en el topo del ICC, però semble que la natura no sap de mapes, així que desisteixo i segueixo pel corriol que portava, fins que aquest, va a sortir a la pista que passa pel davant de Can Faixero, segueixo de front, passo a tocar el turó de Can Canyameres, segueixo cap al davant i vaig a sortir a Can Casamada, quant s'acaba la pujada que
Can Casamada
fa el camí mentre voreja el filat de la finca, ja diviso Can Santpere que es la pròxima fita, però preparant la ruta he vist en el topo que per sota de Can Casamada hi ha una font, així que em desvio vers l'esquerra i acabo de donar el tomb a la casa, nomes passada, en una clariana del bosc, surt un corriol que semble que va a trobar la riera, m'hi atanso i al final de una petita davallada trobo la font de la que brolla
Font de Can Casamada
un rajolí d'aigua, desfaix el ultim tros de camí i enfilo cap a Can Santpere, en arribar, agafo el Cami Carener cap l'esquerra i ja no el deixo fins que al arribar on comença la pista del Camp de vol, veig un cartell indicador del Vallés Natural que diu que Togores esta a un quilometre, penso que un d'anar i un de tornar, son dos, i que tampoc son tants, així que decideixo desviar-me i anar a fer un tomb a Togores, dit i fet, agafo el camí i seguint les indicacions arribo a Togores no
Togores
sense haver passat abans pel Pi de les Tres Branques de Togores, un cop feta la visita, veig un altre indicador que posa que a uns 400 m. esta la font de la Torre del Canonge..............que no quedi per 800 m. mes, cap a la font, arribo a la font i quin desencís nomes trobo una bassa seca i bruta, dono mitja volta i desfaix el camí fins arribar altre cop on m'he desviat, a l'alçada del camp de vol, segueixo cap la Font de Can Moragues, aquí si que em dono uns minuts de descans, ompl
Font de Can Moragues
l'ampolla d'aigua a la font, i som-hi que no ha sigut res, traspasso la tanca de fusta que barra el pas al Torrent de Colobres i em capbussó, mes que en un lloc, en una munió de sensacions, llàstima que Internet no pugui transportar olors encara, aquí,
Torrent de Colobrers
l'aigua es el nexe d'unió de tot el recorregut, aigua per sota, aigua per sobre, en rajolins, en gotes, aigua que llisca...........clar que tot lo bo, s'acaba i el sender, va a sortir a Can Pagès, restaurant a peu de la carretera de Sabadell a Castellar del Vallés, giro en vers l'esquerra i travesso el Ripoll pel pont per a vianants, arribat a l'altre riba, giro cap la dreta i agafo el Eix del Ripoll de la xarxa de senders del Vallés Natural, passo pel davant del Moli d'en Mornau, segueixo caminant, una mica mes endavant, passo a nomes uns 150 m. en línia recta de la Masia de Can Deu i Sant Vicenç de Verders, però ja vaig justet de temps i encara queda camí pel davant, així que no m'hi atanso, creuo el Torrent de Ribatallada i al poc, trobo la Font del Plàtans, faig la visita de rigor i torno al camí, arribant a l'alçada del Torrent de Can Messeguer, giro vers l'esquerra i agafo el camí que el va resseguint, passo pel davant de Can Messeguer avui en dia, Centre Hípic Castellar, passo per la Font de Can Messeguer, seca i deixada, mes endavant passo per una bòbila en desús, pujant pujant arribo a Castellar Vell o Sant Esteve de Castellar, el lloc te unes bones
Castellar Vell
vistes de tot el rodal, desfaig els últims metres i em trobo amb la Font de Sant Antoni, vaig a trobar el Torrent Mitger i segueixo el corriol que baixa jugant amb el torrent, ara va per la dreta, ara per l'esquerra, ara per la mateixa llera............, arribat a baix, segueixo les indicacions que em porten fins al Castell Clasqueri, d'aquí i pel camí del Castell, faig cap a la C-1415a, la ressegueixo per un corriol que hi va paralel fins arribar al pont que travessa el Ripoll, jo, travesso pel pont vell, lo que em permet gaudir unes bones vistes de les
salt d'aigua al riu Ripoll al seu pas per Castellar
caigudes d'aigua sota mateix del pont Nou, un cop aquí, busco un camí que em porti cap amunt i vaig a sortir a la zona verda que queda al davant del IES de Castellar, d'aquí, ja enfilo per la Ronda Ponent, carrer d'Espanya, carrer de l'Abrera carrer d'Irlanda i ja m'endinso al Parc de Colobrers, un cop aqui, segueixo el camí que passant pel davant de Can Ametller em retorna on havia deixat el cotxe, avui es el dia que he estat mes estona caminat, mes de vuit hores, es clar que contant parades.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada