Pàgines

dimarts, 21 d’octubre del 2008

PELS VOLTANS DE MARTORELLES

Fent un cop d'ull al bloc del Antonio,http://antondensi.blogspot.com/ em vaig fixar en el missatge que parla de la riera de Can sunyer i del estat en que es troba, això, em va fer vindre a la memòria la sortida que vaig fer el passat mes de maig després de les pluges que varen apartar el fantasma de la sequera, la veritat es que es un espai que podria donar molt de si, ben arreglat, però pel meu gust, respectant al màxim la seva part mes "selvàtica". La sortida va començar a la riera, sota mateix del pont nou, d'allí, seguint la riera, fins a sortir al CEIP Les Pruneres, voreja'n-lo, cap a la plaça de Can Sunyer, travesso el carrer i segueixo riera amunt, la vegetació es veu ufana, hi han trossos on es difícil obrir-se pas, ben arreglat podria passar perfectament per un jardí naturalista, amb les seves taules de pedra, els seus bancs, ponts, senders................arribo a la Font de Can Roda, "gaudeixo" de la seva decoració al mes pur estil "brètol segle XX".
Passo per davant la porta de Can Roda, obrint-me pas com puc, de genolls cap baix estic tot xop, vaig a espetegar a les vinyes que hi ha sota de Can Coll a Santa Maria, agafo el carrer del Carme cap a l'esquerra, travesso la carretera i enfilo el camí del cementiri, d'allí, cap a Can Bernardes, passada la casa, giro cap la dreta enfilant-me cap dintre el bosc d'en Sunyer, segueixo un corriol i a l'alçada de Can Girona torno a baixar per donar un tomb per el pont de pedra que salva la riera de Can Girona, les esplanades verdes que inviten a passar un dia tranquil, sempre que estigui sec!! semble ésser que s'havien fet servir per fer acampades, ja que hi han edificis preparats com a cuines, lavabos i WC.
Un cop dono l'ullada, enfilo altre cop a trobar el corriol que havia deixat, el segueixo fins un trencall que baixa cap la riera, la creuo, i pujo cap l'altre costat, vaig a sortir al camí de Can Barbeta, agafo cap la dreta i m'arribo fins la Font de la Mercè. Un cop allí, gaudeixo una mica del lloc, de la seva pau, dels sons del bosc..............i començo la tornada, ara tot seguint el camí de Can Barbeta, arribo a can Girona, visito el mini-Zoo i segueixo camí, Castell de Sant Foix, camí de Can Girona, carrer Montseny, carrer Canigó, a la alçada de la cruïlla de Canigó i Anselm Clave, giro a l'esquerra i agafo altre cop el "camí" que bordeja la riera de Can Sunyer, faig el camí a l'in versa fins sortir a on he començat, el pont nou.

Tot plegat, una mica mes de 10 km. sense pujades ni masses dificultats, si estigues una mica mes cuidat, podria esser una passejada ideal per fer tota la família un diumenge al mati.
voltants de Martorelles (fes clik a la foto i les veuras totes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada