diumenge, 14 de novembre del 2010

Lloc inici caminada: carrer Ruta Prehistòrica, La Pineda, Vilanova del Vallès
Hora d'arribada: 13:12:46
Alçada màxima assolida: 361 m
Velocitat mitja: 2.8 Km/h (sense descomptar parades)

Tal com estava previst, a les nou i després de les fotos de rigor agafem els cotxes i enfilem envers Vilanova del Vallès, passat el punt quilomètric 22 ens endinsem pels carrers de La Pineda fins arribar dalt de tot, deixem els vehicles a tocar del dolmen de Can Gol I i després de pujar a les escales de pedra per veure el dolmen, donen inici a la caminada.
el grup davant Can Carranca
Anem a trobar el sender de la Ruta Prehistòrica, creuem la cadena que barra el pas a vehicles i en cinc-cents metres som davant del dolmen de Can Gol II, feta la visita seguim camí sense deixar la pista, fets 1,2 quilometres arribem a la Pedra de les Creus la visitem, uns dos-cents metres mes endavant deixem la pista i agafem la que surt per l'esquerra, pista que no deixem fins que arribem a una cruïlla de camins quan portem fets uns 2,3 quilometres, aquí, agafem el sender de mes a la dreta.
els senderistes ficats en feina
Quan portem uns 3,8 quilometres, arribem casi a la carretera BV-5106 que va d'Orrius a La Roca i ja som davant de una de les singularitats de aquesta ruta, la Roca de l'Elefant i a pocs metres la Cara de l'Indi, roques tallades per algun picapedrer inspirat en els volums de tots aquests blocs granítics que omplen la contrada. En uns escassos cinc-cents metres mes arribem a la Bassa de Ca l'Argent, bassa que recull les aigües del torrent de Sant Bartomeu.
alguns aprofitant el temps
Seguim ruta ara per pista ample, aquest tram de la caminada es el mes costerut, en constant pujada, encara que de bon fer arribem a la font de Sant Bartomeu un pic fets 5,2 quilometres, aprofitem per refrescar-nos amb les seves fresques aigües, ara fem els pocs metres que ens separen d'arribar on la Ruta Prehistòrica creua la carretera, girem envers la dreta i ja som a tocar de la ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes,punt mes alt de la caminada d'avui, parada per fer les fotos de rigor, la senyora que cuida del lloc ens obre la porta de l'ermita i la podem fotografiar per dintre també, ara ja es tracta de iniciar el descens, que a partir d'aquí es tasca senzilla, es qüestió de anar seguint les indicacions.
Sant Bartomeu de Cabanyes
Fets uns 7,4 quilometres arribem a la Cabana del Moro o dolmen de Cellecs, parada i fotos, aquest tram del sender es bastant pedregós, tres-cents metres mes i ens trobem davant el Plat de Moli altra parada, als 8,5 quilometres ens incorporem al sender que hem portat a l'anada, passem altre a tocar de la Pedra de les Creus, uns metres mes endavant girem envers l'esquerra per fer els dos-cents metres que ens separant de la Roca de les Orenetes, vista i fotografiada retornem al sender fets uns nou quilometres arribem davant del corriol que hem emprat per visitar el dolmen de Can Gol II, davant mateix i per l'esquerra surt el corriol que porta a La Roca Foradada, ens hi endinsem i fem complida visita de la roca.
Roca Foradada, de dintre a fora
Ara ja tornem al sender principal i desfem els últims cinc-cents metres que ens separant d'on hem deixat els vehicles, arribem i després d'acomiadar-nos cada qui puja al vehicle on ha vingut he iniciem el retorn a Martorelles sans i estalvis. Com he fet poques fotos, em prenc la llibertat de "robar" algunes a l'Antonio per il·lustrar la ressenya.