diumenge, 7 de novembre del 2010

Duració tram total: 03:13:41
Alçada màxima assolida: 335 m
Distancia recorreguda "oficial": 7.400 m
Velocitat mitja: 3.2 Km/h (sense descomptar parades)

Ahir i organitzada per l'Associació Esportiva Martorelles i l'Ateneu Martorellenc i amb la col·laboració dels ajuntaments de Martorelles i de Santa Maria, va realitzar-se una caminada nocturna sota el lema, BUSCANT LA LLUNA, evidentment ahir no havia lluna, es tractava d'anar seguint unes llunes reflectants que la gent que organitzava havia distribuït estratègicament per tot el recorregut. Malgrat estar anunciada l'hora de sortida a dos quarts de vuit, el tret de sortida es va donat pràcticament a les vuit, possiblement el retard fos motivat per que en els cartells no posava que es tenia que omplir un full d'inscripció.

Prèvia una petita explicació de l'itinerari i les diverses opcions, comencem a caminar per l'Avinguda Piera, girem per Montnegre, tornem a girar per Carrer Catalunya i aixi fins anar a sortit a Pompeu Fabra, aquí ens endinsem per les instal·lacions on es porta a terme cada any el Pessebre Vivent de Martorelles, sortim a la pista que va carenejant, a l'esquerra el Bosc de Can Fenosa, a la dreta primer La Vinyassa, després Les Llicorelles i el Bosc de ca n'Oliveres, quan portem uns 3,8 quilometres arribam al Coll de Mercader, aquí un tot terreny ha pujat aigua per qui en vulgui, es fa una parada per reagrupar-nos, aquí hi ha l'opció de qui vulgui pugui escurçar la caminada anant a trobar can Girona.

Un grup de unes trenta persones de les cent que aproximadament hem sortit seguim endavant endinsant-nos en el corriol que tants de cops he agafat per pujar a Sant Miquel, al ser de nit aquí el ritme baixa bastant, el corriol es estret i amb trams pedregosos, arribats a Les Vinyes de Can Barbeta parem per reagrupar-nos, la informació deia que un cop aquí els que volguessin, podrien pujar al castell, donat que nomes hi ha un responsable de l'organització i que nomes som dos o tres els que voldríem pujar, es decideix anular aquesta opció i seguir tots junts.

Iniciem una davallada per anar a trobar el Camí de Can Barbeta, camí que agafem envers la dreta i que no deixem fins que som arribats a Can Girona, aquí i un cop reagrupats, agafem el corriol que per la dreta de Can Girona va a trobar Can Bernades, passada la casa seguim a trobar el camí del cementiri, arribats a la carretera ja ens arriba l'olor de les castanyes que la gent de l'Ateneu ha cuit, arribem a la zona esportiva on te el final la caminada, aquí ja es troben els que han optat per la versió curta, aquí podem gaudir de pastes, begudes i castanyes.

Un pic he begut una mica de coca cola i he menjat unes castanyes, m'acomiado i pel camí per a vianants que ressegueix la carretera inicio la tornada envers Martorelles, arribo a les escales que baixen a la Font de Can Camp, les agafo, arribo a la font i segueixo pel corriol que entre aquest petit rodal de bosc de ribera va a sortir a tocar del carrer de la Timba, em fico pel parc de Can Sunyer i pel torrent arribo al carrer Primavera.

Ha estat una caminada agradable, nomes uns "peros"............, la falta de puntualitat a la hora de sortir, la falta de mes gent de l'organització per complir el pla de ruta, per exemple la pujada al castell que estava publicitada i per ultim, al meu parer en una caminada de un total de poc mes de set quilometres, crec que no te cabuda l'opció d'escurçar el recorregut. Dit aixo, momes felicitar a la gent que ha fet possible la caminada i encoratjar-los a que segueixin amb la tasca.