dijous, 26 de novembre del 2009

PUJADA AL TURO GALCERAN

Dijous, 07,00, sona el despertador, avui, varem quedar amb el Salva de arribar-nos al Turo Galceran, a les 08,00 ens troben al carrer Primavera per on seguim fins a trobar el Torrent de Can Sunyer, girem envers l'esquerra i torrent amunt fins arribar al Parc de Can Sunyer, com intuïm que el tram fins arribar a la Font de Can Roda estarà tot impregnat per la rosada nocturna, decidim anar a trobar Anselm Clave pels carrers de can Sunyer, arribats al carrer Montseny agafem el Camí del Fondo, passem per la Font de Can Matons i anem a sortir davant de Can Bernades, aquí, agafem un corriol que per l'esquerra de la casa va
Santa Maria i Martorelles des de el mirador del diposit
pujant a trobar el Bosc d'en Sunyer, ens acostem al diposit d'aigua que abasteix Santa Maria, des de aquí es te una bona panoràmica de Santa Mª de Martorelles i de Martorelles, reculem i seguim pel corriol que pel mig del bosc i en constant pujada uns trams amb mes pendent que altres ens va apropant al Coll de Castellruf on arribem quan portem fets poc menys de sis quilometres, com avui l'idea es arribar dalt el Turo Galceran, no es aturem i seguim endavant, ara ens trobem en una cruïlla de camins, els dos ens poden portar al turo, però agafem el de l'esquerra que en uns sisens metres en porta a trobar el GR-92 que seguim envers la dreta, ara tenim a un costat el Bosc d'en Mates i a l'altre el Bosc de les Quatre Torres, arribem dalt el
arribant al Turo Galceran
Turo Galceran quan portem fets una mica mes de set quilometres i mig, llàstima de la boira que ens acompanya ja fa dies, d'aquí dalt estant tens una visió casi de 360º, teníem pensat fer el mos aquí dalt, però l'aire que bufa ens fa cercar un lloc mes arrecerat, un cop fet el petit mos, seguim ruta pel GR fins que fets uns mil metres agafem una pista que ens surt per la dreta i que seguim uns pocs metres fins fer un pronunciat gir a la dreta i entrar en una pista ample que semble ha sigut pentinada per alguna maquina no fa gaire, quan portem fets uns cinc-cents metres passem per
edificació en ruïnes a la pista que baixa del Camí de la Cornisa
davant les restes d'una petita edificació amb tocs arabitzants a les finestres, aquí veien l'hora que es, comencem a posar la directa i accelerem el pas, mil metres mes i ens endinsem en el corriol que passant per la Font del Ferro, La Bassasa, Font de la Teula i Font del Ca, va a sortir a la Font Sunyera, sort que les tenim vistes ja que no ens podem aturar, creuem Santa Maria i pel costat de Can
Font Sunyera vestida d'hivern
Coll ens endinsem en les vinyes que es troben entre la BV-5006 i el Torrent de la Font de Baix i quant aquest es troba amb el Torrent de Can Sunyer agafem el corriol que pel seu costat i passant a tocar la Font de Can Roda, va a sortir a l'itinerari de natura que porta al Parc de Can Sunyer, arribats al parc, desfem el camí que hem portat a l'anada i arribem al carrer Primavera on ens acomiadem, arribo a casa, dutxa mes que rapida, engolir literalment el dinar i cap a la feina.
petit obsequi de la Mare Natura
Com ja fa uns dies que em va comentar, el Salva avui ha dit que fins que passin fred i festes o festes i fred, estarà una temporada sense sortir, al menys de manera continuada, lo que vol dir que durant un temps, tornaré a fer sortides jo sol deixant a banda les del dilluns amb el Jose............. o no, ja veurem, es possible de que tingui un altre acompanyant, es quelcom que esta pendent.