Pàgines

divendres, 7 de novembre del 2008

ENTRE EL TORRENT DE BELL-LLOC I EL DE CAN SORA

Divendres, 6.00 h. sona el despertador, em llevo, desdejuno, avui, semble que el tsunami Obama esta atenuant els seus efectes, fins i tot, a les noticies, parla'n del finançament i del violador de la Vall d'Hebró, ahir no vaig decidir on anar avui, així que una mica per inèrcia, agafo el cotxe i enfilo cap a La Roca, el dimecres, vaig descartar alguns camins i corriols que per falta de temps no em decidí a explorar, Arribo a La Roca, deixo el cotxe al costat de l'església començo a caminar en direcció al Mogent, passo el pont, segueixo el camí que porta a la Bassa dels Ànecs, avui, no m'hi paro, travesso la C-60 per sota i en lloc de agafar el camí cap a l'esquerra, agafo vers la dreta, en un corriol que baixa cap al

Mogent, arribat al riu segueixo cap la dreta vorejant-lo, arribo a un punt on trobo un trencall a la dreta que va a parar a un pont que travessa el riu, m'hi acosto per veure l'alegria amb que l'aigua fa el seu curs, torno al camí i segueixo vorejant el riu, deixo un parell de trencalls que surten per l'esquerra, i arribo a un punt on el camí no segueix, dubto entre tornar enrere o agafar la llera seca del torrent de Bell-lloc, opto per lo segon i dit i fet.

Paso per sota de l'estructura de un pont de formigó que estan aixecant (AVE potser?), travesso la AP-7 per sota i girant cap a la dreta, vaig a sortir a les mateixes portes de complexe La Roca Village, per l'esquerra surt un camí que agafo, va resseguint una finca tancada amb pals de fusta i on pasturant lliurement, un bon

grapat de cavalls, segueixo caminat, descartant els trencalls i corriol que surten per la dreta, ja que l'idea es explorar alguns camins que vaig entreveure el dimecres. Sempre cap dalt i/o cap l'esquerra, vaig fent camí fins que em trobo de front, el sender que ve de Can Vicenç de Bell-lloc, agafo cap la dreta i segueixo el camí que va fent una lleugera pujada, passo pel davant de can Vidal, bonica
casa/masia de pedra encara que semble que no esta gaire cuidada, torno a girar a l'esquerra i entro de ple en el bosc de Can Vidal, torno a retrobar els olors del bosc humit, seguint el camí, em trobo les marques del Meridià Verd, estic fent un tram que ja vaig fer dimecres, segueixo endavant fins que el camí va agafant un gir cap la dreta, cosa que no m'interessa, així dons, agafo per la rassa de una línia elèctrica que surt cap l'esquerra i enfilant un petit promontori, penso que arribat dalt, faré una paradeta per recuperar forces, arribo dalt del turó i em trobo un

espectacle deplorable, tot empastifat de burilles, llaunes, tovallons, plàstics. No paro i una mica mes endavant, faig la parada tècnica, unes mandarines, una mica d'aigua i endavant que aixo no es res,

Arribo al mur que rodeja Can Jorn, com dimecres vaig seguir-lo per l'esquerra, avui, agafo per la dreta es un camí carener,que una mica elevat, va resseguint el Torrent de Can Sora, a la dreta camps d'oliveres, a l'esquerra bosc..........arribo a Can

Sora, masia encara en peu, però abandonada, segueixo endavant i ara, passo pel davant de la casa i les granges de Can Peret Gabriel, curiosa de veure per que els edificis de les granges, estan fets respecta'n el desnivell de la muntanya i donen

una perspectiva especial, seguint el camí, arribo a can Gabriel masia de pedra en bastant bon estat, de la façana posterior, destaca lo que en el seu moment, deuria ésser tot un luxe, en el primer pis, sobresurt un espai quadrat que era la comuna, amb una baixant que anava a parar a un pou mort sota mateix.

En un curt tram de camí, arribo a la AP-7, la travesso per sota i ja vaig a buscar el pont damunt el Mogent, carrer de l'església, cotxe i cap a casa, un cop allí, dutxa, passar les dades al PC, menjar i cap a treballar. Amb aquesta sortida ara si que dono per acabada, al menys en un temps, la descoberta dels voltants de La roca.


del Torrent de Bell-lloc al de Can Sora (fes clik a la foto i les veuras totes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada