dimarts, 24 de gener del 2017

RETORET-MOTROTÓN-DINAR DEL CLUB (amb Senderistes Les Rodanes)

Lloc inici caminada: carrer Severo Ochoa, Barri Los Condes, Iàtova, La Foia de Bunyol
Caminants:  30 senderistes (veure crèdits del vídeo)
Data: 22-01-2017
Distancia recorreguda: 12746m*
Velocitat mitjana (sense descomptar parades): 2.4 km/h
Velocitat mitjana en moviment: 3.50 km/h
(*) Desnivell i distancia realitzats pel grup
preparats per a donar inici a la ruta de hui
Després que el 8 i el 15, realitzarem les caminades que ajornarem el passat desembre amb motiu de les pluges, hui tocava portar a terme la primera eixida oficial del 2017. Havíem programat pujar al Motrotón, en terme de Iàtova, com la pujada i baixar són pocs quilòmetres, vàrem encarregar a Miguel Angel que preparara una ruta. La proposta va estar de fer un rodeig pujant primer al Retoret. Aquest amb els seus 591 msnm, és el punt més alt de la Solana del Corralejo, només 20 m per sota del Motrotón.
creuant la Rambla de Horteta
A les 7,15 ens trobem tots al Llavador, ens repartim en els vehicles i ens dirigim cap a Iàtova, creuem el poble i anem a trobar el barri de Los Condes, aparquem els vehicles i ja donem inici a la caminada quan passen uns 5 minuts de les huit, en la prèvia vàrem passar per un tram amb fort pendent i el sol d'argila, cosa que fa que hui optem per donar un poquet mes de volta i anem per pista de terra, encara que molt enfangada, ens deixa a tocar del pont que salva la Rambla de Horteta sense contratemps.
descans i reagrupament al collado del Motrotón
 Ací, ens incorporem a la pista que en uns 1,3 km i 110 m de desnivell, ens porta dalt el Collado del Motrotón, arribats i després d'un xicotet descans deixem la pista i per una estreta senda iniciem l'ascens cap al Retoret, en aquest tram, tenim a la dreta la Úmbria del Cinto i a l'esquerra la Solana del Corralejo que presenta l'aspecte devastador d'haver patit un incendi, encara que amb clars indicis de l'esforç de la naturalesa per eixir-ne.
arribar dalt El Retoret
Arribats dalt del Retoret, té inici un suau descens que salvant uns quants troncs caiguts víctimes del foc, i quan portem un poc més de 5 km, ens deixa davant de la casa de turisme rural "El Desig del Llebeig" aquesta disposa d'un porxo tancat amb finestrals i amb una estufa de llenya, malgrat tenir portes, no ho tanquen amb clau perquè a qui puga fer falta, es puga aixoplugar. Com ja havíem previst en la prèvia, aprofitem el lloc per a fer el mosset.

fent el mosset al Desig del Llebeig
Acabat el mos tornem al camí, en la prèvia vàrem seguir per una senda que en acabar decidirem que no era adequada per a fer en grup, així que Miguel Angel queda encarregat de trobar una alternativa, aquesta, és seguir per una pista que encara que ens fa fer un rodeig, ens deixa altre colp al Collado del Motrotón sense cap incidència fora de haver de creuar el Barranco del Burro que baixava amb aigua producte de les últimes pluges.
creuant el Barranco del Burro
Salvada aquesta "simpàtica" incidència, uns millor que altres, i arribats al Collado del Motrotón, quan el grup enfila per la senda que els portara dalt del cim, prenc la decisió a la qual fa estona vaig donant voltes, li dic a Porrina que jo no pujaré i que ens trobarem al punt on la senda de baixada ix altre colp a la pista. No sense una mica de pena els veig partir, però no em trobava amb ànims, així que inicie la davallada tranquil·lament.

el grup iniciant l'ascens al Motrotón
Faig el pocs metres que separen el coll del punt per on han de baixar i mire de protegir-me del fort vent que bufa a rafegues, comence a pujar per la senda per on tornaran, però m'ho pense i torne arrere, després d'un temps que se'm fa llarg, endevine més que veig, unes xicotetes figures que inicien el descens, a poc a poc es van fent majors i ja en poc de temps ens trobem tots altre colp, deixem la pista i fem un tram de senda que ix a la pista un poquet més avant.
últims metres abans d'arribar al punt de partida
Tornem a creuar la Rambla de Horteta i en lloc de tornar per on hem arribat, girem a dreta per la pista per on seguim uns metres, fins que passat el pocico Ventura, girem a l'esquerra i enfilem per una senda que en una pujada, potser no massa forta, però que a hores d'ara es fa molt antipàtica, ens porta a trobar els carrers del barri de Los Condes, ja només ens queda arribar als cotxes, pujar i enfilar en direcció Vilamarxant.

Arribats al poble ens donem un temps per anar a casa i endreçar-nos un poquet, hui tenim el dinar d'hivern del club, quedem a dos quarts de tres a casa de Manolo i Encar, que ens deixen la planta baixa. Tot un grup de gent comandats per Mila la "jefa" de cuina, han estat dissabte vesprada i alguns, diumenge matí, preparant-to tot per a que poguérem gaudir d'un dinar de categoria. Seria llarg contar amb detall l'ambient, els moments viscuts, la germanor, clar està, sense deixar a banda el bon menjar i el bon beure.

Ja entrada la vesprada la gent comença a desfilar, ens anem quedant cada colp menys, així que cap a les 18 h, m'acomiade i ja cap a casa, ha estat un dia molt complet i com sempre, amb un ambient immillorable i en molt bona companyia.