diumenge, 21 de desembre del 2014

SIERRA DE CHIVA, RINCON DEL SAPO (CHIVA, Foia de Bunyol)

Lloc inici caminada: Km 11 de la CV-379
Caminants: 27 Senderistes
Data: 21-12-2014
Hora d’inici caminada: 08:39:27
Temps en moviment: 02:11:04
Temps parat: 01:33:53
Alçada punt d'eixida: 352 m
Velocitat mitjana: 2.85 Km/h (sense descomptar parades)
Velocitat en moviment: 4.8 Km/h.
tot lo grup
Senderistes Les Rodanes manté una relacio de fraternal cooperació amb el Club de Montaña Sierra de Chiva, dintre d'aquesta col·laboració, hui ens tocava desplaçar-nos a Chiva per a sumar-nos a una caminada que sota la direcció tècnica del Manolo, organitzava el club. Així  a dos quarts de huit ens trobàvem al lloc habitual de trobada al costat del llavador, ens repartim en els vehicles i ja enfilem envers Chiva, el punt de trobada amb la gent de Chiva és al costat de l'estació de la Renfe, salutacions esperem un poquet i tornem a encabir-nos en els vehicles i anem a trobar la CV-379, fem uns onze quilometres i aparquem a tocar de la carretera.
Manolo explicant la ruta
Amb sorpresa constate que som a tocar del punt per on vaig creuar la carrereta en la meua caminada de fa 18 dies, donem inici a la caminada en principi pel mateix camí que vaig emprar, passem pel costat del Corral del Carnicero i arribem a la zona de descans on donaré mitja volta per a tornar a Pedralba. Ací el Manolo ens fa una breu explicació de per on té previst que discórrega la caminada, aquest tram del Camino Natural Túria-Cabriel, transcorre pel damunt del camino de la Fuente del Sapo. Quant portem uns dos quilometres deixem l'ampla pista i ens desviem a la dreta per anar a trobar primer la Fuente del Sapo i després el Corral del Sapo.
restes forn morisc al corral de la Fuente del Sapo
Ací i després de fer visita a les restes del corral on es trobe mig enrunat un forn d'origen morisc, cerquem un lloc adient i ens aposentem per a fer el mos del matí, entre rialles i el ja clàssics: Vols provar açò?? Va agafeu que la motxilla em pesa molt!!............ Passem un agradable moment de relax, Acabat aquest, reiniciem la caminada que encara que no massa pronunciada no deixa de pujar en cap moment, quan portem fets uns cinc quilometres el camí semble acabar-se, ara comença el tram més aventurer de la caminada que transita per una estreta i emboscada senda que creua la part alta del Barranco del Sapo en el punt més alt de tota la ruta.
el tan esperant moment del mos

Quan portem un poquet més de sis quilòmetres eixim altre colp al Camino Natural Túria-Cabriel per on arribem en poquets metres a les restes del Corral del Enguerino, mig quilometre més i som on a la pujada hem deixat la pista per anar a trobar la Fuente del Sapo, ara ja es tracta d'anar desfent el camí que hem portat a primera hora  fins que som a la zona de descans, ací deixem la pista i ens endinsem en un bonic i fresc sender que per l'esquerra va a trobar el Barranco del Sapo per on transitem un poquet menys de dos quilòmetres fins que tornem a eixir a la pista a tocar del Corral del Carnicero.
eixint del Barranco del Sapo
Només ens resta fer uns sis-cents metres i ja som on hem deixat els vehicles, ací el Manolo ens diu que tenia reservada una sorpresa en funció de si acabarem aviat, com així ha estat, pugem als cotxes i fem uns dos quilometres i mig fins a arribar a l'alçada de la Colonia El Romeral, ací ens endinsem entremig de les cases fins que arribem a tocar del Barranco del Cuchillo, deixem els cotxes i lo que primer contemplem és una paret vertical d'uns 20 metres d'altura equipada amb nombroses vies d'escalada. Encara que hem deixat els vehicles en terme de Chiva, la paret esta dintre del terme de Cheste per lo qual, l'equipament i manteniment de les vies és competència del Club de Montañismo de Cheste.

pujant dalt d'El Cuchillo
Sempre seguint al Manolo rodegem la paret i comencem a trepar ajudant-nos de mans, peus i de tot lo que podem usar, arribem dalt de la paret i ens trobem amb un laberint d'escletxes, evidentment  el nostre guia ens hi fa endinsar-hi, entre crits i escarafalls varis, tots anem superant la prova amb bona nota, quan ja tots som dalt del pla que corona la paret és qüestió d'iniciar el descens ara per una senda mes "civilitzada"  fins que arribem altre colp a on hem deixat els vehicles. Ara ja si és arribada l'hora dels comiats i dels desitjos de bones festes. Tornem a pujar als vehicles i ja ens dirigim envers Vilamarxant on arribem prop de dos quarts de tres.
per dintre les escletxes
Agrair des d'ací al Manolo del Club de Montaña Sierra de Chiva  el bon matí passat descobrint noves rutes i gaudint de la natura el bon humor i la bona companyia.

1. ¡Hola Francesc! Parece una ruta interesante. La tendré en cuenta.
    Saludos y Feliz Navidad.

2. Hola Emilio:
    No es una ruta de las mas espectaculares de la zona, cuando se habla de la Sierra de Chiva lo primero que viene a la cabeza son sus picos, como el Pico Hierbas o el santa Maria, pero la verdad es que tiene rinconcitos interesantes tanto a nivel historico-cultural: fuentes, antiguos corrales......., como a nivel paisajistico.