diumenge, 14 de desembre del 2014

CAMINADA ANUAL FALLA EL COLP 2014, Vilamarxant

Lloc inici caminada: Casal Falla El Colp, carrer Sant Miquel, Vilamarxant (Camp del Túria)
Caminants: 12 Senderistes
Data: 14-12-2014
Hora d’inici caminada: 09:11:11
Temps en moviment: 01:45:41
Temps parat: 01:29:37
Guany:96 m
Velocitat mitjana: 2.9 Km/h (sense descomptar parades)
Velocitat en moviment: 5.5 Km/h.
Bassa barreta
 Per a hui la Falla "El Colp" de Vilamarxant, tenia programada la caminada anual pel terme de la població, sota la direcció tècnica de Senderistes Les Rodanes,  així que hui poc abans de les nou, hora prevista per a eixir, sóc davant el casal de la falla punt d'eixida, comença a arribar gent i després d'uns minuts de cortesia iniciem la caminada quant passen deu minuts de les nou, enguany el nombre de caminants és més reduït que l'any passat, pel carrer de Sant Miquel anem a trobar el Barranc de Teulada que creuem per la passera. Seguim pel carrer de la Virgen de la Fuensanta per on eixim al Camí dels Algepsars.
baix el Pi de Bassa Barreta
Creuem el Barranc dels Oms i ja ens endinsem en la Senda dels Quartelets, la senda transita per una estreta vall que separa la Rodaneta Blanca de La Rodana Gran, ací ja se'ns comença a fer present la veritable dimensió dels estralls que el "tomicus" esta causant en la massa de pins de les nostres muntanyes, hi ha moments en què els pins secs predominen damunt els "sans" seguint la bonica senda anem a eixir al Camí de Bassa Barreta, per aquest fem els pocs metres que menen per arribar a la bassa. Mentre esperem que arribe la furgo d'avituallament, fem algunes fotos.
no tot a de ser caminar......
Arriba la furgo, parem taula i com som gent agraïda, sense gaires dilacions ens disposem a recuperar les poquetes forces que hem perdut en els quatre quilòmetres i mig que hem fet. que si tonyina, que si cuixot, que si formatge........., tot regat amb tota mena de begudes, acabat l'esmorzar, ens disposem a reiniciar la caminada, tornem sobre les nostres passes pel Camí de Bassa Barreta i seguim per aquest fins que arribem al pal indicador de la variant de Les Trinxeres de la Rodaneta Blanca del PR-175.
trinxeres de La Rodaneta Blanca
Ací ens endinsem pels vessants de la Rodaneta Blanca, uns trams per dintre de les trinxeres i altres per senda que les va resseguint, aquesta part de la caminada és la que més agradables sorpreses ens porta, guiats pel Miguel (Porrina) anem "descobrint" coves, covetes, la roca foradada i una senda que malgrat transcórrer a pocs metres de xalets i massets, semble estar en lo més profund d'un impenetrable bosc. Tot lo bo s'acaba, i açò no podia estar una excepció, així que tornem a eixir a pista i entre disseminats anem a trobar el Barranc dels Oms que creuem i ja es tracta de desfer el camí que hem portat a l'anada.
Rodaneta Blanca, cova
Un colp creuat el Barranc de Teulada per la passera, m'acomiade del grup i vaig a trobar el vehicle que he deixat aquest matí al carrer del Barranc. A estat un matí molt agradable i en bona companyia, com diu la dita........ Poquets però ben avinguts. Agrair a la gent de la Falla El Colp l'opípar esmorzar i la seua simpatia i a esperar a la propera.