dilluns, 21 de març del 2011

Alçada mínima assolida:272 m
Alçada màxima assolida: 638 m
Distancia recorreguda:14.30 Km
Velocitat mitja: 1.8 Km/h (sense descomptar parades)
Salt de Can Montllor
Dijous passat, mentre restàvem embadalits davant l'espectacle  que ens oferia el Torrent de Can Girona tan al Salt de Can Ros com a la Font del Racó, vaig tenir clar que avui la caminada tenia que transcorre a prop de algun corrent d'aigua, i de seguida em va venir al cap el Salt de Guanta i el Salt de Can Montllor a Sentmenat. Tan es aixi que quan diumenge em truca el Salva l'exposo la idea i li sembla be, mes tard truco al Jose i també esta d'acord, quedem que el Salva em recollira a Martorelles i anirem a buscar al Jose a Santa Perpetua.
Riera de Sentmenat
Avui, a un quart i cinc de vuit recollim al Jose i ja posem rumb envers Sentmenat. arribem, seguim un quilometre en direcció a Castellar, girem pel Camí de Guanta i deixem el cotxe  passada la Font d'en Fargues. Iniciem la caminada pel Camí de Can Senosa que transcorre paral·lel a la Riera de Sentmenat, encara que la vegetació no ens deixa veure la riera, la remor que ens arriba ja ens fa pensar que el dia serà profitós, arribem al petit pont que permet al camí salvar la riera, aquí ja podem gaudir de la visió de l'aigua corrent, visitem la capelleta que la devoció popular ha erigit en honor a la Moreneta.
Font del Bou a tocar de la Riera de sentmenat
Ara ens endinsem en un corriol  que surt per l'esquerra del camí i que va resseguint en tot moment la riera, fet aquest que ara si ens permet anar gaudint de l'espectacle que ens proporciona l'aigua escolant-se per mig de pedres i petits salts, aixi embadalits arribem al bucòlic racó que guarda la Font del Bou, visitat el lloc seguim la riera fins que ens trobem sota mateix del Salt de Guanta, aquí ja si que ens quedem bocabadats d'allò mes, possiblement sigui el cop que mes aigua he vist baixar.
Salt de Guanta, inici de la Riera de sentmenat
Després de comentar que avui la velocitat mitja serà per riure pel temps que perdem fent fotos, reiniciem la marxa, creuem la riera saltant de pedra en pedra i ajudats per un corda pugem a trobar el Forn de Calç, d'aquest i seguint el costerut corriol anem a sortir al Camí,  de Guanta per on arribem a la casa del mateix nom, seguim pista endavant fins arribar al diposit d'aigua on ja ens desviem pel corriol que porta a la Font de les Nueretes i al petit embassament a tocar d'aquesta, la font treu un doll d'aigua com poques vegades l'hem vist.
Font de les Nueretes, a tocar del Torrent de Guanta
Pel costerut i a cops complicat corriol anem resseguint el Torrent de Guanta, aixo si, anem parant cada dos per tres, aquest tram te una munió de gorgs i petits salts d'aigua que paguen la pena de perdre uns minuts, en veient que son casi les deu, decidim parar a fer el mos cosa que fem acompanyats per la remor del torrent. Enllestit el mos seguim corriol amunt fins que anem a sortir a la ample pista que ens apropa als Tren Pins, aquí el Jose diu d'apropar-nos a visitar l'Avenc del Castellet ja que el Salva no el coneix, dit fet, arribem al lloc després de deixar enrere la casa del Castellet de Dalt.
Font del Canyadell
Ara ja uns trams per pista, altres per corriols i altres per corriols que semblen torrents, anem a trobar el Torrent de Can Montllor, la fita es arribar a la Font de la Fagina i al Salt de Can Montllor, malgrat aixo i esperonats per la ressenya de l'amic Luis feta després de la caminada que varen fer per aquestes contrades, decidim anar a buscar la Font del Canyadell que fins ara s'ens havia resistit, seguint les indicacions del Luis i després de donar una mica de volta trobem la font, no es un exemple de disseny, al seu costat i mig amagada per les bardisses trobem una mena de mina per on no ens endinsem ja que no portàvem llanternes.
Font de la Fagina
De la font ja anem a trobar el corriol que mena a la Font de la Fagina, el corriol es mes apte per animals de quatre potes que per nosaltres però a la fi, arribem a la font, el sobreeixidor treu una quantitat d'aigua que fa goig de veure, ens desempalleguem de les motxilles i passant per la Font de la Fagina Petita o Fagina 2, baixem les escales que porten a la part baixa del Salt de Can Montllor. El lloc es encisador de per si, però amb el cabdal d'aigua que porta si no fos per l'alçada, crec que poc te a envejar de salts mes famosos com el de Sallen a Rupit per exemple.
Salt de can Montllor
Quan ens cansem de fer fotos tornem a pujar per les escales amb l'idea de recuperar els atuells i seguir ruta, el Salva diu que encara es aviat, però ja que tenim taules i bancs per seure potser aprofitem i fem l'àpat del migdia, aixi ho fem acompanyats per la cantarella de la font. Amb el cuc mig apaivagat es hora de pensar en que fer, el Jose diu d'anar a trobar Can Padró. jo dic que ja que hem vingut amb l'idea de veure aigua, salts i gorgs, millor agafem el corriol que va resseguint el Torrent de Can Montllor aigües avall, optem per lo segon i ens posem en camí tornant a baixar les escales.
petit salt al torrent de Can Montllor
Ara com ja anem mes tranquils i encara que resseguim el torrent, per aquí aquest no ofereix tants llocs encisadors, sense dedicar-nos a fons, anem collin algun que altri espàrrec, amb el resultat que tan el Salva com jo mateix ens anem amb un petit manat cadascú, arribats a Can Montllor  de Dalt agafem la pista ample que ens portara a trobar les primeres cases de la urbanització de Can Vinyals, aquí el Jose comenta que com es el primer cop que el Salva camina per aquí, que podem portar-lo a veure el Dolmen de Serra Cavallera.
Dolmen de Serra Cavallera
Ens desviem i fem els pocs metres que ens porten  a ser davant del dolmen, visitat el lloc desfem l'ultim tram fet  i tornem a la pista, uns pocs metres mes endavant agafem un corriol que per l'esquerra s'interna en el bosc i que ens condueix a trobar el Camí de Guanta, arribats, girem envers l'esquerra i fem els pocs metres fins arribar on aquest mati hem deixat el vehicle. Pugem i el Salva ja posa rumb envers Santa Perpetua, deixem el Jose i ara em porta a Martorelles on ens acomiadem fins la propera.
simpàtiques reproduccions en miniatura del dolmen
La sortida d'avui estava pensada per que fos una caminada podem dir que monotemàtica al voltant de l'aigua aprofitant les ultimes pluges i aixi ha estat, hem passat per una munió de llocs ja coneguts, es pot dir que excepte la Font del Canyadell tots m'eren mes que familiars, però ha estat molt gratificant poder gaudir de l'espectacle tant visual com sonor que la natura ens ha proporcionat, aixo, junt a la bona companyia ha donat com a resultat un altre dia a guardar en el calaix dels bons records.

1. Quina maravella, Francesc!! Dona ganes de fer un banyet....
    Ja veig que t'estás passant al video, jejejej
    Molt bona sortida
    Antonio

2. Hola caminantes!

Desde Badia estamos intentando crear un grupo de "trotacamins" pora conocer la zona del valles, he visto esta excursión vuestra y me ha parecido muy interesante para poder investigar y pasarla al grupo despues de semana santa, me podriais enviar mas detalles de la ruta, mapas o algo asi. Gracias y Bon Camí

3. Hola!!!
    Este domingo hicimos la caminata, lastima que no habia mucha agua y que en algun lado despues de los tres pinos nos desviamos y fuimos directos a los coches por el camino ancho... pero todo lo que vimos antes fue precioso, merecio la pena... Gracias por compartir.