diumenge, 13 de març del 2011

Alçada mínima assolida:69 m
Alçada màxima assolida: 415 m
Distancia recorreguda:13.42 Km
Velocitat mitja: 2.8 Km/h (sense descomptar parades)
Castell de Sant Miquel, Torre de l'Homenatge
 Aquest mati a les set, trec el cap per la finestra i per fi, i després de mes de 24 hores de pluja, veig el sol, i no es que tingui res contra la pluja, ans al contrari crec que ha estat una pluja molt bona, però ja diuen que mai plou a gust de tothom, avui tocava caminada mensual dels Trotacamins i feia una mica de rabia el fet de que es tingues que suspendre, per sort no ha estat aixi i avui, a l'hora convinguda ens trobaven davant Can Carranca deu trota-camins sense por a res, be es fins a cert punt lògic que molts en veient el temps ahir, donessin per fet que avui no sortiríem.
Font de Can Camps
Quan passen uns pocs minuts de les nou iniciem la caminada Avg. Piera amunt, teníem previst un altre recorregut, però fem uns canvis d'última hora suposant que trobaríem la herba tota mullada, arribats que som davant de les escales que baixen a la Font de Can Camps baixem per visitar-la, treu el bon doll d'aigua que treu sempre, i el safareig continua deixant anar aigua per l'esvoranc que algun escamot de la B.B. (brigada de brètols) va fer, arribats a la plaça d'Anselm Clave baixem a trobar la Font de Can Roda, punt previst de la caminada i endemés, lloc de trobada amb quatre trota-camins mes.
Font de Can Roda
D'aquí i després de parar un moment davant de la Font de la Canal que baixa  plena d'aigua, anem a trobar el carrer del Carme a Santa Maria de Martorelles per on arribem passant a tocar de Can Coll, ens dirigim a creuar la BV-5006 i després de deixar enrere el cementiri ens endinsem entre mig de camps de conreu fins anar a sortir a Can Bernades, seguim en direcció a Can Girona no sense parar a fer visita de la Font de Beu i Tapa, que per sort continua tal com la va deixar el Toni Seuma.
Font de Beu i Tapa
Arribem a Can Girona i allí s'incorpora la Rosa, ultim trota-camins que ens quedava per recollir, ara ens enfilem per la pista que després de passar a tocar de Ca n'Oliveres ens porta en un tram de pujada de certa intensitat al Coll de Mercader, arribats aquí ja agafem el corriol que resta tancat per una cadena, pel mig del Bosc del Castell ens anem apropant a les Vinyes de Can Barbeta, pel mig d'aquestes arribem al Coll de Can Corbera, aquí agafem la pista ample que primer pel mig de vinyes i després de bosc, arriba a l'esplanada on te el seu inici l'ultim tram de corriol estret i herbat que mena a les restes del Castell i de la capella de Sant Miquel.
el Vallés vist des de el castell de Sant Miquel
Alguns trota-camins diuen d'esperar aquí mentre la resta ens apropem a visitar les restes i a gaudir de les vistes que de dalt estat s'albiren, vist el lloc i omplerts el ulls amb les vistes donem inici a la tornada, arribats a l'esplanada ens aposentem pel ritual del mos ja que un cop omplerts el ulls, ara es fa imprescindible omplir el pap, complerta la feixuga tasca ja donem inici a la tornada, encara que ara anem a trobar el camí de Can Barbeta on sortim a uns escassos cent metres de la Font de la Mercè, malgrat aixo no ens hi apropem i seguim en direcció a Can Girona.
creuant el torrent de Can Girona per damunt del Salt de Can Ros
 Fets uns pocs metres som davant del corriol que baixa a trobar el Torrent de Can Girona, aquí uns quants trota-camins diuen de baixar per veure el Salt de Can Ros, altres tenen una mica de presa, aixi es que es fan dos grups, els uns continuen per la pista i els altres ens endinsem en el corriol, el torrent baixa amb mes aigua de lo normal i tenim que fet equilibris per creuar, un cop som a l'altre banda del torrent, ens trobem que els corriol semblen petits torrents degut a la pluja, passem a tocar d'un parell d'antigues carboneres i d'un petit pou de glaç, arribem a la Font del Raco,  petita desil·lusio, esperàvem trobar-la amb mes caudal d'aigua.
Font del Racó
Ara ja pugem a trobar el Camí de Can Barbeta a tocar de Can Girona, agafem el Camí de Can Girona i ja posem rumb envers Can Carranca, encara que fins al final nomes arribem el Julio i jo, la resta a mida que anàvem passant aprop de casa seva s'anaven acomiadant. Ja donem per finalitzat un altre mati de natura, gaudi i bona companyia.