divendres, 2 d’octubre del 2009

CASTELLRUF a la de dos...........

Dijous, 06,00 h. sona el despertador, em llevo, petit desdejuni, agafo els trastets i al carrer, avui, hem quedat a les 07,00 h. amb el Salva per tal de cercar un altre ruta per pujar a Castellruf, en l'intent de trobar una via amb el mínim de trams amb pendents massa pronunciades, al menys a la pujada. Així dons, quant passen pocs minuts de les set, enfilem pel torrent de Can Sunyer fins arribar al parc del mateix nom, travessem el carrer La Timba, i pels carrers del barri de Can Sunyer, anem a sortir a Anselm Clave, d'aquest, al carrer Montseny, Camí de Can Girona fins que quant som davant de Can Girona, agafem el Camí antic de Montornès, per on anem seguint fins que pocs metres abans d'arribar al Coll de Mercader, ens desviem envers la dreta, pel corriol que tants cops hem agafat per anar a parar als cirerers de Can Barbeta, un pic que som al Coll de Can Corbera, girem a la dreta i per la pista ample, anem fent camí, passem pel davant de les restes de la casa i el safareig de Can Barbeta i poc després, el sender, ens porta fins a la pista que venint de la Font de la Mercè, porta fins el Coll de la Font de Can Gurri, l'agafem en sentit del coll fins que som a l'entrada del corriol que
estat en que es troba la Font de Can Gurri
mena a la Font de Can Gurri ens desviem per aquest, arribem a la font i decidim fer la parada d'avituallament, veient el deplorable estat del lloc, es fa mes palesa la gran diferencia entre l'estat de conservació de les restes del passat que tenim a la zona, amb per exemple,la zona d'Argentona que varem visitar la setmana passada, si no s'empren algun tipus d'actuació la font, quedara totalment colgada per la vegetació. Després d'uns minuts, re emprenem la marxa pel corriol que porta a la Font del Llorer i d'aquesta, a la pista carenera marcada amb els colors blanc i vermell del GR, pista que seguim durant una estona fins que ens trobem la primera bifurcació, aquí, agafem un corriol que en una mica mes de 500 m. ens porta a trobar la pista que del turo Galzeran, porta fins a la font de la Mercè, visitem el dolmen
Dolmen de Castellruf
i ja enfilem pel estret i costerut corriol que transita els últims metres que queden per arribar a les restes del poblat ibèric, un cop acabem la visita iniciem la tornada, agafem la pista en direcció a la Font de la Mercè, a partir d'aquí, fem el mateix trajecte que vaig fer jo el dilluns passat amb alguna petita modificació, ja que en lloc de passar per Can Girona, anem a sortir a Can Bernades i en lloc de un cop deixat el Camí de Can Girona, anar a trobar la carretera, seguim per Anselm Clave fins que arribats davant de Ca la Xica, ja anem a trobar el sender que va resseguint el Torrent de Can Sunyer fins que arribem al carrer Primavera quant son les 11,12 h; quatre hores després de haver començat.
les vistes, be s'ho valen
Comentem amb el Salva les diferents possibilitats i arribem a la conclusió que pel dia 11 la millor opció, es fer de pujada lo que nosaltres hem fet de baixada i per tornar, agafar la pista que per sobre de la cantera de Can Gallemi, va a sortir a Santa Maria i ja, cap a Martorelles

1. Hola Francesc,
    Veig que a més de bon caminant ets un bon coneixedor de les fonts.
    Estic buscant documentació sobre les fonts de Martorelles, i necessito la col·laboració de gent com tú, per fer una publicació com la de "Les fonts de Sant Fost".
    Diguem alguna cosa al meu blog.