diumenge, 8 de març del 2009

CAMINADA PER LES FONTS 2009

Diumenge, em llevo, avui sense despertador, desdejuno i em llenço al carrer, avui, com cada mes de Març i amb motiu del Dia Internacional de la Dona, l'Ajuntament de Martorelles, organitza una caminada per les fots de la Serralada Litoral, l'hora de sortida era a les 9,30 h. del Parc de Can Sunyer, així que tranquil·lament em dirigeixo envers el Parc, els "Prunus pisardi" o Cirerers de Jardí, estan en plena floració, no em puc estar de fer lis
Prunus Pisardi florits al Parc de Can Sunyer
alguna foto, veig que la gent, s'esta agrupat a tocar del Carrer de la Timba, hi faig cap, la veritat es que som molts, després des de l'organització, em diran que uns 160, deu cap dalt o cap baix, a les 9,40 h. el regidor de Medi Ambient diu unes paraules i després la tècnica, fa una petita però clara exposició de lo que serà la
la gent poc abans de començar la caminada
caminada, i ja iniciem la marxa, travessem el carrer i ens endinsem en l'itinerari de natura que porta a la Font de Can Roda, un cop a la font, petita visita i continuem camí, primer per dins del bosc i després entre mig de vinyes, que suposo son de Can Roda, sortim al carrer del Carme de Santa Mª de Martorelles, seguim per Lopez de Castro i arribats a la plaça de Joan Matons agafem el carrer de la Font del Ca, carrer que ja no deixarem fins que acabat l'asfalt, ens endinsem dintre del Parc de la Serralada Litoral i per pista de terra arribem a la Font Sunyera. Un cop aquí, la gent de l'ADF reparteixen entrepans i begudes que son molt ben rebudes,
avituallament a càrrec dels ADF

agafant forçes per continuar el cami

després de recuperar forces iniciem altre cop la marxa, ara en direcció a la Font de Sant Domenec i el Ca, després de visitar-la, i per un corriol que surt per la dreta de la font, seguim camí a trobar la Font de la Teula , un cop i arribem, fem la visita, la font no raja, serà l'única que trobem així, ara desfem un tram del camí fet i i ens dirigim envers La Bassasa, on arribem per un estret corriol que surt del ja de per si estret sender per on anem,aquí, ens trobem amb una petita bassa que algú va fer suposo que amb l'idea de recollir l'aigua que deu brollar i que queda per sota el nivell de l'aigua embassada, tornem al sender i seguim uns 80 m. fins que arribem a un altre corriol que baixa a trobar la Font del Ferro, vista la font, tornem al
Font del Ferro
sender i continuem en la direcció que portàvem fins que aquest, surt a una pista ample que ja amb trams de forta pendent, menys mal que es de baixada......ens porta altre cop a la Font Suyera, on la gent de l'ADF fa entrega a tots els participants de un obsequi de part de l'Ajuntament. Aquí, pràcticament donem per acabada la caminada, ja que la gent va marxant poc a poc, el Luis, la Isabel, el Elvis, la "Nico" i jo, també agafem camí, arribats a la Baixada de la Font, i donat que ells son de Barbera, comento de acostar-nos fins a la Font de Baix, aixi ho fem, un cop feta la visita ja desfem el cami que hem portar d'anada i arribats al Parc de Can Sunyer ens acomiadem.
Torrent de Baix al seu pas per la font del mateix nom

zona d'aiguamolls al Torrent de Can Sunyer
VOLDRIA DES DE AQUÍ FELICITAR A LA GENT DE L'ADF PER LA TASCA PORTADA A TERME, AMB EL SEU TREBALL, HAN ACONSEGUIT QUE FOS UNA SORTIDA D'ALLÒ MES AGRADABLE.

PD al passar pel davant de Can Ferriols he vist que havien tallat els pins, gaire ecològic potser no es, la veritat, però suposo que després de les ventades, tots estaran mes tranquils.

PD si voleu veure mes detalls de la caminada feu clic aquí: http://diazelvis.blogspot.com/

1. hola me dirigo a usted con enorme satisfacion por su agradecimiento a nustro trabajo en la caminada de las fonts. proximamnete l'adf organizara una caminada algo mas larga que la del domingo mas adelante pondremos mas informacion en nuestra pagina web actualmente actuaizando. adflaconreriablogspot.com atentamente jordi segundo responsable de la unidad adf la conreria seccion de martorelles