dimecres, 14 de desembre del 2016

NAIXEMENT RIU MIJARES-FUENTE UMBRIA-LAS MORATILLAS (Bunyol, Foia de Bunyol)

Lloc inici caminada: Finca Mijares, Bunyol, Foia de Bunyol, País Valencià
Velocitat mitjana (sense descomptar parades): 2.82 km/h
Velocitat mitjana en moviment: 3.70 km/h
naixement del riu Mijares
Aquesta setmana, el grup de senderisme entre setmana havia quedat d'eixir dissabte, jo no puc per a compromisos familiars, així és que decidisc eixir a soles un altre dia. D'entre les rutes pendents de fer, escull una que eixint de la "Finca Mijares" recorre per dintre la Rambla del Quixal, arriba fins a "Fuente Umbria" i de tornada, passa per "Las Moratillas". Per costum, ho pose al grup i s'apunten Pepe Gil i Fèlix, quedem en eixir dimecres des del punt i a l'hora habituals.
naixement riu Mijares
Dimecres a les 7 ens trobem, pugem al vehicle de Pepe i anem a trobar la CV-50 primer, A-3 fins a Bunyol i ací, seguim en direcció Iàtova, creuem el poble i ara comença un tram ple de corbes que fa que comence a notar els símptomes d'un incipient mareig.
Per sort arribem al ramal que porta al Barrio Mijares i passat aquest, deixem el vehicle a tocar de La Casa del Coronel, aquesta havia estat una casa de turisme rural i eco agricultura que hui en dia rau abandonada.
Rambla del Quixal
Iniciem la caminada per una pista que en 1 km, ens porta fins a un xicotet assut que recull les aigües de la Rambla de Queixal i que junt amb la font que es troba al seu costat, és considerat com a naixement del riu Mijares afluent del riu Magro. Ací té inici un tram de 4 km tot ell per dintre de la rambla, aquesta se'ns presenta en un estat d'assilvestrada bellesa no exempta de trams amb certa dificultat que et fan dubtar de poder seguir, ja que hem de salvar algun tram on ens toca trepar.
Rambla Queixal
Fets aquests 4 km, eixim de la rambla a tocar de la casa Codos, xicotet refugi de caçadors per el que intuïm. Decidim que el lloc és immillorable per parar a fer el mosset de mig matí, acabat el mos, reiniciem la caminada pel Camino del Collado Umán, pista que ressegueix en tot moment el Barranc del Fresnal i per la qual, transita el GR-7. Fet 1,5 km deixem la pista per una senda que ix per la dreta i que per la costera, a mi se'm fa més dur.
Fuente Umbria
Uns 2 km mes i eixim a la Pista de Las Moratillas, ací girem a l'esquerra per fer 1 km que ens portarà fins a la Fuente Umbria, aquesta és una zona de pícnic que a pesar d'estar un poquet abandonat, disposa de tot el necessari per a passar un dia de camp. Ací omplim les cantimplores i Pepe treu uns dàtils que acompanyats d'uns glops de la fresca aigua, ens donen energies per a continuar.
Vist el lloc, tornem a la pista per on hem arribat, aquesta primer planejant i després en un suau però ininterromput i constant descens, ens porta en un poquet més de 2 km a l'entrada de la Finca Las Moratillas. Aquesta és una antiga finca forestal amb zona d'acampada i àrea recreativa, equipada amb tot lo necessari, disposa inclòs d'heliport i està rodejava d'un ben conservat bosc mediterrani.
Las Moratillas
Ací i en veien que el tram de la rambla ens ha fet perdre temps, comente de deixar el track que ens portaria per un tram de senda que no sé com trobarem i seguir per la Pista de Las Moratillas per on veníem, aquesta opció ens farà fer uns 2 km mes, però guanyarem temps. Aprovada la proposta, seguim per la pista sempre de baixada, la qual cosa ens permet en aquest tram agafar una mitja de quasi 5 km/h.
casa de Las Moratillas
Per la pista, arribem a on a primera hora hem deixat el vehicle, en previsió del mareig, m'he pres una biodramina, pugem al cotxe i ja posem rumb envers Vilamarxant on arribem al voltant de les 3 h; ací ens acomiadem no sense abans comentar de preparar una caminada per la setmana pròxima si l'oratge ens ho permet.

Powered by Wikiloc

1. ¡Hola Francesc! He vist en algún blog aquesta ruta (o similar) i está també pendent de valorar. Sembla que el tram del barranc és interessant. La valorarem per a l'any següent.
    Salutacions.

1. Hola Emilio,
      estic d'acord amb lo referent al barranc, per mi es la part mes interessant de la ruta, clar que l'època del any en que l'hem fet fa que perda bona part de la seua bellesa, ja que amb els freixes amb flor, deu ser una meravella. També Fuente Umbria i Las Moratillas son prou interessants de visitar, al final, per qüestió de temps, varem anar a lo directe i ens varem deixar un tram de senda.