divendres, 15 de maig del 2009

MARTORELLES-SANT CEBRIA DE CABANYES- LA COSCOLLADA-FONT DE LA GUINEU-MARTORELLES

Dijous 06.30 em llevo, petit desdejuni, ahir per la tarda vaig trucar al Salvador, un dels assidus a les caminades mensuals de l'Associació Progressista de Dones i amb el que havíem comentat de sortir algun mati, ja que ell també els te lliures, varem quedar per avui a dos quarts de vuit, a l'hora en punt ens trobem a la cantonada de carrer Horta amb Primavera, no portàvem cap ruta preparada, així que decidim encarar cap a Sant Cebrià i pel camí ja decidirem que fem, dit i fet, creuem el Torrent de Can Sunyer i anem a trobar la carretera de la Conreria que anem seguint fins arribar a on comença el Camí de l'Església Vella que agafem fins arribar al barri de Sant Pere, per la pista de terra que surt de davant de Can Torrens, arribem davant el cementiri i ja ens endinsem al bosc per un corriol tranquil i mes fresc que la pista ample que porta a Sant Cebrià, a la que anem a sortir poc abans de que aquesta, passi per davant de
cereals i badabadocs a prop de Can Torrens
Can Torrens Vell, seguim endavant fins arribar a l'ermita de Sant Cebrià, un pic aquí, decidim pujar a La Coscollada, així que tornem sobre les nostres passes fins arribar a l'encreuament de camins d'on arranca la pista ample que porta al Coll de Lliça i enfilem cap dalt, quant portem poc mes de 500 m. pujant li comento d'agafar l'estret corriol que surt per l'esquerra de la pista i que porta també dalt el coll, passant per la Font de la Guineu, ja que ell no el coneix, l'agafem i anem fet pujada amb algun que altre tram de forta pendent, encara que a mi, se'm fa de mes bon caminar que no pas per la pista ample, arribats a un punt on el sender es divideix en dos, crec que tenim que agafar el de la dreta, cosa que després veurem
corriol que porta al Coll de Lliça
que no era així, ja que anem a sortir a la pista però mes amunt, caminem els metres que queden fins arribar al Coll de Lliça, aquí li ensenyo el corriol que porta al poblat ibèric, ja que no hi ha estat mai i seguim per la pista fins arribar a La Coscollada, un pic qui i assentats sota mateix de la torre de guaita fem un petit descans mentre comentem la jugada, un ciclista que també estava fent un descans al sentir que parlem del poblat ibèric ens pregunta com arribar-hi, li explico i fem petar la xerrada una estona. Un cop descansats reprenem la marxa iniciant la tornada, cerco de trobar el corriol que porta a la font de la Guineu i com han fressat un bon tros com a mida de seguretat, em despisto una mica, però el trobo i iniciem la davallada apartant alguna que altre mata, especialment gatoses
Font de la Guineu
punxegudes, arribem a la Font de la Guineu de la que raja un prim fil d'aigua, com han fet una bona neteja, ha quedat al descobert el frontis amb el broc i el nom gravat a la pedra de lo que havia estat l'antiga font, seguim davallant i arribem a on he agafat el sender equivocat, una mica mes endavant, agafem un corriol que per la dreta s'endins en el bosc de Can Torrens fins que va a sortir davant mateix de la casa, d'aquí, ja anem a buscar la pista ample que ens portara envers sant Fost altre cop desfent la ruta que hem fet aquest mati, arribem a Martorelles a les 11,15 h. ens acomiadem quedant en trucar-nos dimecres altre cop per si ens va be de sortir.