divendres, 1 de gener del 2016

Hora d’inici caminada:08:43:18
Descens acumulat:764 m
Distancia recorreguda: 8.300 m
Velocitat mitjana: 1.4 km/h (sense descomptar parades)
Les Agulles
Tal com havíem quedat el proppassat 24, hui estava previst fer una eixida per les entranyes de Montserrat, mes en concret, per la zona coneguda com Les Agulles. A la fi, el Salva ens pot acompanyar, així doncs, a dos quarts de huit ens trobem el tres davant de casa seua, pugem al cotxe del Jose Maria i ens dirigim a Can Massana, zona d'acampada i àrea de lleure del municipi del Bruc, en la confluència de les BP-1101 i BP-1103. Arribats, aparquem el vehicle i donem inici a la caminada dos minuts abans de tres quarts de nou.
Can Massana, inici de la ruta
Comencem a caminar pel Camí de la Roca Foradada que s'inicia com a pista ampla i a poquet es va convertint en estret sender, aquest camí, si no el deixarem, en unes quantes hores ens portaria fins al Monestir de Montserrat, cosa que no entre dintre dels nostres plans, bé, millor dit, dels Plans del Jose Maria. Fets uns 800 m. ix per la dreta un sender que porta fins a les restes del Castell de la Guàrdia i de l'ermita annexe de Sant Pau Vell, documentats ja en el segle X. Hui en dia resten totalment en ruïnes. Dubtem entre apropar-nos o no, a la fi ho deixem per si de tornada anem bé de temps.
La Roca Foradada i a l'esquerra, La Trona
Uns 100 m. més i arribem al Coll de Guirló, on ens aturem per a prendre unes imatges no tant de les muntanyes com de la boira que ho envaeix tot, a partir d'ací ja se'ns fa evident una de les estampes característiques de la zona, la Roca Foradada i al seu costat, La Cadireta. Seguim endavant sempre portant a la nostra dreta la paret de Les Agulles, quan portem fets 2,1 km. Som sota mateix del sortint que fa La cadireta, ací ens passa pel cap: mira que si hui és el dia que li toca caure......... i passem ràpid.
La Trona vista des d'avall
Fem uns 300 m. més i deixem el Camí de la Roca Foradada i agarrem un sender que com no podia estar d'altra manera, comença amb una no menyspreable pendent, fets 1,1 km. sempre de pujada, i amb alguns trams on les mans són imprescindibles, arribem al Portell Estret, un pal amb indicacions ens mostra les tres rutes que ixen des d'ací, de les tres, només una té un annexe que diu: "ATENCIÓ: Ruta tècnica, trams amb cordes fixes". Quina creieu que agafarem?? doncs si, aquesta, això si, el Jose Maria té la "delicadesa" de dir de fer el mos de mig matí,
pujant cap el Portell Estret
Enllestit el mos donem inici a la veritable Travessa de Les Agulles, ací comença un tram, no ho puc negar, bastant dur per a mi, amb constants pujades i baixades per canals per on principi et ve al cap que tu no hi passes, amb grimpades, amb aprofitar totes les rames i arrels que trobàvem per ajudar-nos, amb pujades i baixades on és necessari fer servir les cordes fixes, alguna, quasi amb categoria de rappel, però si alguna cosa destaca entre totes, és l'espectacularitat de l'entorn. Agulles com la Triroca, La Corona de la Reina, La Bola de la Partió, Les Bessones, L'Esquelet......... i tantes i tantes mes.
pujant per una canal
Tot s'acaba i això no podia estar una excepció, quan portem fets 6,8 km. arribem a la Roca Gran de La Portella i al seu costat La Portella, una ultima i espectacular canal que marca l'inici o el final, segons d'on vingues de la Travessa de Les Agulles. Pel Camí de La Portella fem els 800 m. que ens porten a eixir altre colp al Camí de la Roca Foradada, quasi a tocar del Coll de Guirló, ara ja és qüestió de fer els últims metres que ens separen de Can Massana, donat que hem estat més temps del previst, obviem la visita al Castell de la Guàrdia i a Sant Pau Vell.
baixant per un altre........ quasi fent rapel
Arribem on hem deixat els vehicles aquest matí fets uns 8,4 km. cansats però satisfets, Personalment per a mi, Montserrat era una assignatura pendent en el vessant senderista, aquest primer tast m'ha deixat amb ganes de tornar malgrat que en alguns moments, m'he preguntat que hi feia allí......, ara em penediria de no haver-hi estat. Pugem al cotxe i ja posem rumb envers Hostalets de Balenyà no sense abans parar pel camí per premiar-nos amb unes begudes ben fresques. Arribats, ens acomiadem i desitgem bon any, puge al cotxe i ja pose rumb envers Martorelles.