divendres, 26 de setembre del 2014

CAMI DE SANT JAUME-2 (Cinque dia) NAJERA-SANTO DOMINGO DE LA CALZADA

Divendres 19. Són les cinc del matí i ja estic despert, per no molestar agafe la motxilla i isc cap a la zona de menjar, allí amb tranquil·litat arregle la motxilla, col·loque bé els apòsits de les butllofes i trec el cap al carrer, s'està fresquet, ha plogut a la nit i l'aire esta net. Cap a les sis es lleva el Salva, quant esta llest eixim i anem a trobar un dels bars que ahir a la nit vàrem veure que obrien a les sis, desdejunem i ja ens posem en marxa, com per arribar a l'alberg vàrem creuar pràcticament tot el poble, avui eixim en poc temps de la zona urbana, passem a tocar del monestir de Santa Maria la Real i pel carrer Costanilla abandonem Najera.
Azofra, Real Casona de las Amas
Gran part del camí transita entre vinyes, uns trams per pistes asfaltades i altres de terra, quant portem uns sis quilometres arribem al poble d'Azofra que creuem pel seu carrer Mayor, a l'eixida es troba la Real Casona de las Amas, edificació senyorívola hui reconvertida en hostal, passem per l'Alto de la Picota on es troba una picota del segle XVI que dona nom al lloc, la picota és una columna de pedra que s'utilitzava per exposar als reus a la vergonya pública. El paisatge va canviant de forma ostensible, les vinyes van deixant pas a grans extensions de rostolls de cereals
Alto de la Picota, picota del segle XVI
Quan portem fets uns setze quilometres i després d'una respectable pujada, arribem a Cirueña malgrat que el Camí el toque només de passada, deixant el poble i després d'una giragonsa del camí ja albirem a la llunyania Santo Domingo de la Calzada amb la inconfusible silueta del campanar de la catedral. fem uns quatre quilometres i després de passar una zona industrial arribem a les portes de Santo Domingo on ens rep un modern monument al peregrí.  com aquesta nit serà l'ultima, hem comentat d'obsequiar-nos amb una habitació doble en una pensió o hostal, com a Najera, el poble esta en festes, motiu pel qual ens costa trobar un lloc.
Santo Domingo de la Calzada, monument al peregri
A la fi en trobem un, ens aposentem, dutxa, un poquet de relax i eixim a trobar un lloc on dinar, tornem a la pensió i ens agitem una estona per descansar les cames, un pic descansats tornem al carrer per fer un petit tour turístic, ens apropem a la catedral amb la intenció de visitar-la però esta tancada i només té accés pel museu previ pagament, ho deixem estar i seguim recorrent els carrers del poble. Decidim entrar en una tasca a fer el darrer mos del dia i mentre estem ocupats en tan lloable feina, entra una de les colles que recorren el poble i ens ofereix dues peces del seu repertori.
Santo Domingo de la Calzada, catedral
Tornem a la pensió i comentem que fer, de fet en planificar les etapes havíem comentat de si acabar ací o continuar una etapa mes fins a Belorado que és on vàrem deixar el cotxe, a la fi decidim posar el despertador a las sis i en funció de com tinga jo els peus farem, ara mateix la veritat és que em costa bastant caminar bé. Amb aquesta idea, ens agitem disposats a gaudir d'un reparador descans.

Distancia etapa: 21.67 Km
Altura mínima:  481 m
Altura Màxima: 743 m
Santo Domingo de la Calzada, monument al peregri amb bici
P.D. L'endemà sona el despertador a les sis, em pose  en peus i constate que em costa caminar, dic d'embolicar-me bé els peus i seguir Camí, el Salva amb una mica mes de seny, comenta que val més que ho deixem ací, de fet era la primera idea, no li costa gaire de convéncer i ens tornem a agitar un poquet. Ens llevem, agafem les motxilles i eixim al carrer a trobar la parada del bus, quan arriba pugem  ens porta fins a Belorado, agafem el cotxe i posem rumb envers València on arribem a mitja tarda posant punt final a aquest nou tram del "Camí de Sant Jaume"

Distancia Total: 102,73 Km
Altura mínima:  375 m
Altura Màxima: 743 m
Ascensió acumulada: 2,087 m

1. ¡Hola Francesc! Ja tens un altre tram de Camí. Ara a esperar fins a un altre ratet per fer unes quantes etapes més.
    Salutacions.

2. Gracies Emilio, La veritat es que si l'iniciar el "Camí" va estar per que m'abellia molt fer-ho, ara, encara m'abelleix mes continuar i acabar. a pesar de tots els inconvenients.