divendres, 4 de desembre del 2009

DE LA CONRERIA A CASTELLRUF

Divendres 06,00, sona el despertador, avui hem quedat amb el Francesc, un altre d'aquest sonats als que ens agrada perdre'ns per allí on acaba l'asfalt. El Francesc es veí de Granollers i ens varem "conèixer" a traves d'aquesta eina tant vilipendiada per uns i tant indispensable per altres que es internet, després de un parell de correus, una trucada i un conversa al voltant de un cafè, varem quedar en que avui faríem una sortida, com va mostrar cert interes per conèixer Castellruf, varem decidir encaminar les nostres passes cap allà. A les set en punt em recull a l'avinguda Piera i anem a trobar la B-500 per on ens encaminem envers el Coll de Montalegre (La Conreria)arribats dalt, agafem la pista que per l'esquerra s'endinsa pels carrers de la Colònia Bosc, deixem el vehicle davant del Mas Po-Canyadó i pel Camí Antic de Martorelles iniciem la caminada quan
primeres llums del dia damunt el Barcelonès
son les 07,10 h. i encara es fosc, lo qual ens permet gaudir de la sortida del sol, creuem la cadena que barra el pas als vehicles a l'alçada del carrer de Les Aves Maries i seguim per la pista que coincideix amb el GR-92, quan portem uns 15 minuts caminant ens trobem davant una bifurcació, agafem el corriol de l'esquerra que semble escurçar camí però esta bastant malmès, ens tornem a incorporar a la pista uns metres mes endavant i seguim per aquesta, quant portem mitja hora aproximadament i poc menys de dos quilometres arribem al peus del Turó Galceran, decidim de pujar-hi a la tornada, així dons seguim caminat en direcció a Castellruf, en la següent bifurcació tornem a optar per seguir per l'esquerra i quan portem fets uns tres quilometres arribem al Dolmen de Castellruf, el visitem i continuem ara ja a
Dolmen de Castellruf
trobar les ruïnes del poblat ibèric, arribem dalt i li mostro les restes, el porto al petit mirador on es trobava el llibre de visites i ens trobem que aquest, ha passat a millor vida a mans d'algun brètol, això si, un brètol "amant de la natura" ja que de no ser així, que hi pintava aquí dalt?? Tornem sobre les nostres passes i arribats al coll comentem de fer el most aquí o dalt del Turó Galceran, optem per lo segon per lo qual, iniciem la tornada, per no repetir tota l'estona el camí portat al vindre, en la primera bifurcació a la que hem arribat per la dreta, agafem per l'esquerra i així fent una mica mes de volta, arribem a la bifurcació on a l'anada
el Mediterrani vist del GR-92
hem agafat envers l'esquerra, a partir d'aquí desfem el camí portat d'anada fins que arribem on comença el tram que porta dalt el Turó Galceran, quan som arribats dalt, descartem l'idea de fer el most aquí, ja que com dijous passat, bufa el vent amb força, agafem pel corriol que surt del costat de la torre de guaita i baixa a trobar la pista, arribats que hi som i com el lloc queda arrecerat del vent, parem a fer el mos, cosa que enllestim en un tres i no res, reiniciem la marxa ara ja desfent fil per randa el camí fet a l'anada, arribats on hem deixat el vehicle i donat que es aviat encara, comento de anar a trobar el Cementiri dels Empestats, on hi ha enterrades les víctimes de 1870 del tifus ictiroide, conegut com còlera o peste groga, del barri de la Barceloneta de Barcelona. Lloc que encara no havia visitat, així ho fem per un corriol que del davant del Mas Po-Canyadó
Cementiri dels Empestats
davalla en direcció a Tiana, arribem al cementiri que esta indicat com Cementiri del Colera, aquí, veiem que el corriol segueix davallant i esta senyalitzat amb unes fites que indiquen el camí a la Font de l'Alba a Tiana, decidim seguir uns metres mes a veure si la trobem, però fets uns 300 metres i adonant-nos de que el corriol va a sortir a la carretera a tocar del revol de la Paella, ho deixem estar i desfem el camí fet, tornem a estar altre cop al costat del vehicle i donat que encara anem be de temps i que el Francesc havia mostrat cert interes en la Cartoixa dic de apropar-nos per tal que al menys pugui veure-la encara que sigui de lluny, creuem la B-500 i pel recentment asfaltat camí passem pel davant de l'antic seminari de La Conreria i un cop deixem les instalacions d'aquest, ens endinsem en el bosc de la Font de les Monges a trobar la carena, trobem un lloc d'on divisem la Cartoixa encara que amb fils de l'electricitat pel mig, tornem sobre els nostres passes i quan som a la
Cartoixa de Montalegre
carretera li dic de apropar-nos a un altre punt d'on veure-la, així ho fem encara que aquí, també ens topem amb el pals i fil elèctrics, hem canviat la frase aquella de "Els arbres no et deixaran veure el bosc" per "els pals de la llum no et deixaran veure La Cartoixa" ara ja si enfilem a trobar el cotxe on arribem quan son les 10.10 h; ens hi pugem i ja agafem carretera avall, arribem a Martorelles on ens acomiadem no sense abans quedar en trucar-nos per si dilluns podem fer quelcom